معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 7 از اجراي طرح ويژه برخورد با مشاغل مزاحم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهران احمدي گفت: طرح ويژه برخورد با مشاغل مزاحم با هدف کسب رضايت شهروندان و حذف مزاحمت هاي احتمالي مشاغل فعال در سطح منطقه به اجرا درآمد.
 
وي بيان کرد: مشاغل مزاحم موجب اشتغال پياده روها مي شود و نظم عمومي و بر هم زدن آن تا مشاغل مزاحم ايجاد مي شود.
 
معاون شهردار منطقه 7 با بيان اينکه اجراي طرح ضربتي جمع آوري مشاغل مزاحم به منظور تسهيل دررفاه حال شهروندان انجام مي شود، تصريح کرد: با متخلفين و مشاغل مزاحم در خيابان شهيد مدني از تقاطع کهن تا خيابان بخشي فر و خيابان دماوند قبل از ميدان امام حسين (ع) برخورد شد و تعدادي از آنها تعطيل و برخي ديگر تغيير شغل دادند.
 
مهران احمدي افزود: منطقه نسبت به شناسايي واحدهاي صنفي که موجب اشغال پياده رو و اخلال در عبور و مروري شوند اقدام مي کند.
 
وي تاکيد کرد: مشاغل مزاحم که باعث سلب آرامش و ايجاد مزاحمت براي آنان شهروندان مي شود از طريق منطقه شناسايي و پس از ارايه، ابلاغ و اخطارهاي قانوني به مالکان در صورتي که آنان نسبت به رفع تخلف خود اقدام نکند نسبت به تشکيل پرونده آن ها اقدام و سپس در کميسيون بند 20 ماده 55 مطرح و پس از صدور راي اعمال قانون مي شود.
 
معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه با اشاره به اقدامات ديگري که در اين معاونت انجام شده است، اظهار داشت: به منظور تامين رفاه و ايمني شهروندان و زيبا سازي محيط شهري پل هاي عابر پياده مکانيزه سطح منطقه بازسازي و مرمت مي شود.
 
وي بيان کرد: در حال حاضر 22 پل عابر پياده معمولي و پنج پل مکانيزه در سطح منطقه وجود دارد و همچنين سقفهاي پلي کربنات پلهاي عابر پياده سطح منطقه تعويض و تعمير مي شود.
 
وي افزود: با توجه به ضرورت روشنايي پلهاي عابر پياده در طول شب و افزايش امنيت شهروندان، خاموشي تمام پلها برطرف مي شود.
 
احمدي يادآور شد: پل ها مکانيزه از اهميت و کارايي بسيار زيادي بريا سالخوردگان و کودکان برخوردار است.
 
وي خاطرنشان کرد: پنج پل مکانيزه منطقه از نظر فني توسط پيمانکار نگهداري، کنترل و در صورت نياز تعمير مي شوند.
 
وي در پايان سخنان خود گفت: هرچه تجهيزات و امکانات ترافيکي در سطح شهر بيشتر باشد، امنيت و تردد نيز بيشتر مي شود. و همچنين افزايش تعداد پل هاي عابر پياده مکانيزه تمايل شهروندان براي استفاده از پل  و عبور از عرض خيابان را بيشتر مي کند که نتيجه آن امنيت تردد در سطح شهر است و با کمتر شدن ميزان تردد عابران پياده در عرض معابر ترافيک شهر نيز روان تر مي شود و ميزان بروز حوادث کاهش مي يابد./ ف

برچسب ها: مشاغل ، مزاحم ، برخورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار