مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران MS استان زنجان گفت: این انجمن با توجه به نوع فعالیت و ارایه گزارش عملکرد طی شش ماهه نخست امسال در کنگره کشوری اصفهان و در بین 24 استان از سراسر کشور به عنوان انجمن برتر شناخته شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط‌عمومی انجمن بیماران MS استان زنجان، "احمد شکوریان" با اشاره به اخذ مجوز احداث مجتمع تخصصی MS در زنجان، با اعلام این خبر افزود: مجوز تاسیس این مجتمع از دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اخذ شده است.

وی، از دریافت زمین مورد نظر برای احداث مجتمع بزرگ تخصصی MS زنجان خبر داد و اظهار کرد: این مجتمع پس از بهره‌برداری، توان پاسخ‌گویی به نیازهای بیماران MS شمال‌غرب کشور را دارد.

مدیرکل انجمن حمایت از بیماران MS استان زنجان، محل زمین در نظر گرفته شده برای احداث مجتمع بزرگ تخصصی MS زنجان را روبه‌روی نمایشگاه بین‎المللی کاسپین اعلام و اظهار کرد: این زمین‎ها بین زمین‎های متعلق به انجمن حمایت از بیماران سرطانی و اداره‌کل پزشکی قانونی استان زنجان قرار دارد.

شکوریان تصریح کرد: مجتمع تخصصی MS زنجان در چهار طبقه احداث می‌شود که شامل درمانگاه تخصصی و توان‌بخشی، اداری و رفاهی برای بیماران طراحی شده است.

این مسئول، یادآور شد: 556 پرونده تحت حمایت در انجمن حمایت از بیماران MS استان زنجان تشکیل و به ثبت رسیده است که از این تعداد بیش از سه چهارم بیماران MS خانم‎ها هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران MS استان زنجان، گفت: بیماری MS بیشتر قشر جوان را درگیر خود کرده و سن بیمارانی که اقدام به تشکیل پرونده داده‎اند بین 17 تا 40 سال است.

وی با بیان اینکه همه بیماران مبتلا به MS عضو انجمن حمایت از این بیماران نیستند، ادامه داد: آمار این بیماران در سطح استان زنجان حدود یک‌هزار نفر تخمین زده شده است.

شکوریان با اشاره به رایگان بودن برخی داروهای بیماران مبتلا به MS اظهار کرد: در مورد سایر داروها هم انجمن اغلب بیماران را حمایت می‎کند.

این مسئول با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران MS اقدام به حمایت‎های اجتماعی هم از بیماران می‎کند، یادآور شد: این حمایت‎ها شامل امور معیشتی هم می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: انجمن ، بیماری ، ام اس ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.