رئیس اداره ژنتیک وزارت بهداشت اختلافات مدیریتی در سازمان غذا و دارو را دلیل اصلی کمبود و مشکلات پیش آمده برای شیر "بیماران pku "عنوان کرد.

‌ سماوات رئیس اداره ژنتیک وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص معضلات و کمبود شیر خشک  بیماران مبتلا pku گفت: در دسترس قرار گرفتن شیر خشک های مخصوص  بیماران مبتلا به فنیل کتونوریا یا pku از طریق واحد تغذیه بیمارستان‌های منتخب این بیماران انجام می‌شود.

وی ادامه داد:مشکلات کمبود شیر های مخصوص این بیماران به سازمان غذا و دارو مربوط می گردد در واقع اختلافات مدیریتی در این سازمان باعث مشکلاتی در واردات و توزیع این شیرها شده است.

سماوات ادامه داد: علی رغم تمام پیگیری‌ها اخطارها برای جلوگیری از این معضل امروز هیچ گونه توجه ای صورت نگرفت که همین موضوع باعث وضعیت نبود و کمبود شیرهای مخصوص این بیماران شده است.

وی با تاکید بر این که  تصمیمات با تاخیر در سازمان غذا و دارو صورت گرفت خاطرنشان کرد: شرکت های وارد کننده این شیرها وقتی پول دریافت  نکنند طبیعتا شیر که غذای اصلی این بیماران است دچار مشکل می شود ،بنابراین باید با برنامه و سیاست های خوب مدیریتی که در حال حاضر  در سازمان غذا و دارو حاکم شده این کمبود ها برطرف گردد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار