رئيس انجمن توليد کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن بر گسترش فرهنگ ايجاد ارزش افزوده ودستيابي به تکنيک هاي فرآوري در ميان اعضا تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، مهرداد اکبريان با بيان اين مطلب گفت: توليد کنندگان سنگ آهن بخش خصوصي برخلاف گذشته که تنها صادرات اين محصول به صورت خام را در نظر داشتند، اکنون به تدريج در حال واردات ماشين آلات فرآوري از کشورهايي نظير چين، هند، ترکيه و اکراين هستند.

وي ادامه داد: در حال حاضر 4 شرکت خصوصي توليد کننده سنگ آهن با ذخاير 10 تا 50 ميليون تن، بحث فرآوري را شروع کرده اند.

همچنين، تعدادي قابل توجهي شرکت معدني با ذخاير هماتيت يک تا 10 ميليون تني در مرکز و جنوب کشور، از طريق کميسيون توليد و فرآوري انجمن مذکور، در حال مطالعه و خريد تکنولوژي لازم براي فرآوري محصولات خود هستند. رئيس انجمن توليد کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن با اشاره به انجام طرح هاي مطالعاتي و پتانسيل سنجي معادن سنگ آهن توسط انجمن،اظهار داشت: اين مطالعات به لحاظ ميزان ذخاير معادن، پراکندگي، نوع سنگ آهن و وضعيت زيرساخت ها در سراسر کشور انجام شده و با توجه به اين شرايط، تکنولوژي هاي قابل استفاده، پس از بررسي و تاييد، به اعضا معرفي مي شود.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار