مدیر ادارۀ فرهنگی منطقۀ 10 گفت: برای اشاعه فرهنگ اقامه نماز جماعت میان شهروندان و اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر، نماز ظهر عاشورا با حضور هیئت های مذهبی و شهروندان درخیابان رودکی برگزار می شود.

علیرضا یار قلی در گفتگو با    خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه ب امر نماز خواندن و نهادینه شدن آن میان مردم از مهمترین درس های قیام عاشورا بود که امام حسین ( ع) در آخرین لحظه های زندگیش به همگان آموخت.
با همین رویکرد از مهم ترین برنامه های اداره فرهنگی برپایی نماز جماعت ظهر روز عاشورا است.
وی در ادامه با بیان استقبال شهروندان از اجرای این فریضه هم دینی در سال گذشته افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده سال گذشته 3 هزار شهروند منطقۀ در قالب هیئت های مذهبی و دسته های سینه زنی با حضور شهردار، فرمانده کلانتری 108 نواب و جمعی از مسئولان در خیابان رودکی نماز جماعت ظهر عاشورا را اقامه کردن و امسال هم در نظر داریم این مراسم را با شکوه تر از سال گذشته برگزار کنیم.
یارقلی همچنین با اشاره به آغاز دهه نخست ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر دوباره فعالیت های ادارۀ فرهنگی در این زمینه تصریح کرد: برگزاری همایش با موضوع حجاب و عفاف، همایش امر به معروف و نهی از منکر، مسابقه کتابخوانی، زنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس از سوی این اداره در منطقه برگزار می شود.
وی در ادامه دربارۀ عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر اداره فرهنگی توضیح داد: نصب احادیث ائمه در منطقه،‌ ارسال پیامک اخلاقی دینی و همچنین برگزاری همایش های مختلف و تشکیل کمیتۀ راهبردی مهم ترین برنامه اجرایی این ستاد با هدف نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در میان شهروندان است.
مدیر ادارۀ فرهنگی در پایان از همه شهروندانی که تمایل دارند به صورت داوطلبانه نظرات ارزشمند خود را در اختیار شورا قرار دهند یا از برنامه های این واحد باخبر شوند دعوت کردند تا با شماره تلفن 55176518 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فریضه ، شهروند ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار