معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی با بیان اینكه در سال جهاد اقتصادی باید به سوی تولیدات صادرات گرا حركت كنیم، گفت: این موضوع مورد تاكید شخص رییس جمهوری و دولت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'فخراله مولایی'، شبانگاه شنبه در همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری جنوب استان كرمان افزود: در سال جهاد اقتصادی، برآنیم همچون سال های دوران جهاد دفاعی كه برای جهاد و شهادت به میدان می رفتیم، این بار نیز برای توسعه اقتصاد جهادگونه عمل كنیم.

وی گفت: به همه مدیران عامل شركت شهرك های صنعتی كشور تاكید كردیم كه بدون سخت گیری های اداری باید از بدو ورود سرمایه گذاران تا حصول نتیجه، آنان را مورد تكریم و حمایت قرار دهند.

مولایی، با اشاره به برگزاری همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری جنوب استان كرمان افزود: این همایش باید تاثیر محسوسی در جذب سرمایه گذاری در جنوب استان كرمان داشته باشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اختصاص 430 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه صنایع كوچك و شهرك های صنعتی در 31 استان كشور، اظهار اشت: این مبلغ كمی است كه با پیگیری مقرر شد این مبلغ به دو هزار و یكصد میلیارد تومان افزایش یابد كه اگر این اعتبار اختصاص یابد، تازه 20 درصد كیفی سازی واحد های صنعتی انجام شده است.

معاون وزیر اضافه كرد: با موافقت رییس جمهوری بودجه سال آینده سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی پنج برابر افزایش خواهد داشت همچنین برای خوشه های صنعتی و ساماندهی بخش پسابها و فاضلاب شهركهای صنعتی نیز ردیف بودجه ای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از طرفی در لایحه بودجه سال آتی نیز مقرر گردید كه استانداران به جای سه درصد، در سال آینده پنج درصد برای طرح های عمرانی سازمان صنایع كوچك اعتبار اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: پرداخت عوارض و مالیات كارخانجات شهرك های صنعتی به شهرداریها و ادارات مالیاتی نیز از چهار درصد به دو درصد كاهش یافت و مقرر شد دو درصد دیگر برای توسعه زیر ساخت های شهرك های صنعتی هزینه شود.

مولایی تصریح كرد: همچنین برای تشویق سرمایه گذاران در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته مقرر شد كه از این پس سرمایه گذاران تنها پنج درصد بهای زمین در شهرك های صنعتی را آنهم با بازپرداخت 60 ماهه پرداخت نمایند.

معاون وزیر گفت: از طرفی اگر واحد های تولیدی در یك سال به بهره برداری برسند به ازای هر یك نفر فرصت شغلی ایجاد شده ، پنج درصد از قیمت زمین واگذار شده به سرمایه گذار كاهش می یابد و در واقع زمین به صورت مجانی به افراد واگذار خواهد شد.

مولایی همچنین با اشاره به مشكلات تامین وثیقه بانكی برای دریافت تسهیلات بانكی توسط سرمایه گذاران نیز گفت: به همین منظور صندوق ضمانت سرمایه گذار در كشور راه اندازی شده و در جایی كه سرمایه گذاران نسبت به ارایه ضمانت مشكل دارند این صندوق این ضمانت را انجام می دهد./س

 

 

   


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.