اردبیل /

ایران اسلامی باید سهمی در اقتصاد هسته ای جهان داشته باشد

جانشین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده با گروه ۱+۵ مورد اعتماد مجلس است، گفت: علاوه بر رفع نیازهای داخلی، باید سهمی در اقتصاد هسته ای جهان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور در مورد چگونگی مذاکرات ایران با 1+5 و خطوط قرمز ایران در این مذاکرات انجام شد، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده از نظر مجلس شورای اسلامی قابل اعتماد است و ما این تیم را صالح دانسته و می دانیم که به یقین از حق و حقوق این ملت به نحو احسن دفاع می کنند.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید اصل غنی سازی، حد و اندازه غنی سازی و نیازهای غنی سازی را به عنوان خطوط قرمز در نظر بگیرد.

حقیقت پور با تاکید بر اینکه غنی سازی باید بومی بوده و مواد غنی شده باید در جمهوری اسلامی ایران بماند، تاکید کرد: باید نیاز انرژی نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین دیگر نیروگاه های کشور به دست دانشمندان و متخصصان ایران اسلامی تولید شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علاوه بر رفع نیازهای داخلی، ایران اسلامی باید سهمی در اقتصاد هسته ای جهان داشته باشد چراکه غنی سازی ما با نفت، گاز و دیگر منابع انرژی فرقی ندارد و معتقدیم باید سهمی از اقتصاد هسته ای عرصه بین المللی متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، هسته ای ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.