دبیر شورای مرکزی زکات گفت: امسال هزار و 520 میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حسین نبی لو امروز در همایش ملی زکات و مسجدمحوری در بجنورد، افزود: پیش بینی می شود میزان زکات پرداختی مردم در سال جاری به حدود دو هزار میلیارد ریال برسد.

وی توفیق در افزایش زکات جمع آوری شده را نتیجه فعالیت شورای زکات در راستای فرامین رهبری دانست و گفت: از محل درآمد زکات 17 هزار پروژه عمرانی در مناطق محروم اجرایی شده که 9 هزار و 674 پروژه شامل مرمت، نوسازی و بازسازی مساجد است.

به گفته وی در مجموع با اعتبارات زکات شش هزار باب مسجد در مناطق روستایی کشور ساخته شده که سه هزار و 300 باب آن در روستاهای فاقد مسجد بود.

دبیر شورای مرکزی زکات گفت: علاوه بر آن از محل زکات به 5/3 میلیون نفر در کشور کمک مالی شده تا بتوانند مشکلات خود را رفع کنند.

نبی لو ساخت 472 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد و 381 باب خانه عالم در مناطق روستایی کشور را از دیگر فعالیت های عمرانی از ناحیه زکات دریافتی در کشور عنوان کرد.

وی افزود: براساس دستور رهبر معظم انقلاب، جمع آوری زکات باید با محوریت مسجد و امامان جماعت مساجد انجام گیرد.

نبی لو با بیان اینکه خراسان شمالی سال گذشته از نظر جمع آوری زکات در بین 31 استان کشور رتبه نخست را کسب کرده گفت: در این مدت سرانه کمک هر شهروند این استان به کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز 284 میلیون ریال بوده است.

دبیر شورای مرکزی زکات افزود: باید مدیریت مساجد در سطح کشور بر عهده امامان جماعت قرار گیرد زیرا دیگر نهادهای فعال در قالب مساجد مانند کانون های فرهنگی و هنری چندان مورد اقبال مردم نیستند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.