در راستای توسعه مبارزات غیر شیمیایی و تولید محصول سالم در سال جاری، 109هزار برگ کارت زرد برای جذب آفات در باغ های پسته شهرستان نصب شد که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان،در راستای توسعه مبارزات غیر شیمیایی و تولید محصول سالم در سال جاری، 109هزار برگ کارت زرد برای جذب آفات در باغ های پسته شهرستان نصب شد که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است . 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش مبارزات شیمیایی در این شهرستان افزود : حدود 3900 عدد فرمون جذب حشرات نیز نصب شده که از رشد 55 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده همچنین 6 عدد رول زرد رنگ جذب حشرات بین باغداران دامغانی توزیع شد که سمپاشی علیه پسیل را در باغ های پسته یک بار کاهش داد . عباس علیان نژاد بیان کرد : برگزاری بیش از 50 دوره آموزشی ،فنی و ترویجی در راستای تولید محصول سالم برای کارشناسان و بهره برداران ، ارسال پیامک ، تهیه و توزیع اطلاعیه و نشریه آموزشی بخشی از برنامه های ترویجی در این خصوص بوده است .
 علیان نژاد گفت : در سال جاری و در راستای تولید محصول سالم برای 637 بهره بردار شناسنامه محصول سالم تکمیل شده که در مجموع بیش از 7 هزار هکتار از باغ های شهرستان دارای شناسنامه شده است . مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد : با توجه به فعالیت های بیولوژیک و غیر شیمیایی انجام شده، در سال جاری سمپاشی در باغ های تحت پوشش نسبت به سال قبل حدود 50 درصد کاهش یافته است. 
علیان نژاد یادآوری کرد: نصب تله های مک فیل و نوری در مناطق زیرپوشش برای ردیابی مگس گیلاس، زیتون و شب پره مینوز گوجه فرنگی،استفاده از زنبور تریکوگرامابرای مبارزه بیولوژیک با آفت میوه خوار گوجه فرنگی در سطح 75 هکتار از دیگر اقدامات انجام شده برای تولید محصول سالم در شهرستان بوده است . /س
برچسب ها: شناسنامه دار ، باغ ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.