وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای تامین داروهای بیماران خاص با هیچ گونه مشکلی روبرو نیستیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ سیدحسین قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره عملکرد وزارت بهداشت گفت: ما توانسته‌ایم آرامش را در فضای بهداشت و درمان کشور به وجود بیاوریم و مشکلات موجود در بخش بهداشت و درمان را تا حدی کاهش دهیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برای تامین داروهای بیماران خاص با هیچ گونه مشکلی روبرو نیستیم، افزود: ما امروز تلاش می‌کنیم که تا آخر سال شرایط بهتر شود و ما بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم و در این راستا با مجلس نیز در حال مذاکره هستیم.
 
قاضی‌زاده تصرح کرد: آسیب‌شناسی جدی درباره ساختار موجود از سوی ما شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر به موفقیت‌های جدی دست پیدا کنیم.
 
وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه متاسفانه درباره اصلاحیه بودجه 92، تلاش دولت به جایی نرسید، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با توجه به کمبود بودجه بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر خود به مناطق محروم صریح کرد: به طور حتم اینگونه سفرها باید ادامه پیدا کند.
 
قاضی زاده در خش دیگری از اظهاراتش درباره روند تولید واکسن در ایران تاکید کرد: ایران در سالهای گذشته نه تنها واکسن مورد نیاز خود را تامین می کرد بلکه به کشورهای دیگر نیز در این زمینه کمک شایانی انجام می‌داد اما متاسفانه ما امروز به وارد کردن واکسن نیاز داریم ولی هدف‌گذاری کرده‌ایم که با چند سال آینده حداقل 7 نوع واکسن را تولید کنیم.
 
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره تامین اقلام دارویی برای بیماران خاص خاطرنشان کرد: به حمد خدا در شرایط فعلی داروهایی که برای بیماران خاص در ایران تولید می‌شود، مشکل کمبود در این بخش را حل کرده و بخش عمده آنها توسط بیمه پوشش داده می‌شود و در برخی موارد که داروها وارد می‌شوند، ما به‌التفاوت قیمت ارز به بیماران خاص پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار