نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور گفت: امروز به جاي لحظه پردازي بايد برنامه هاي الويت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، وي با بيان اينکه ممکن است مشکل اقتصادي داشته باشيم افزود: با نگاهي به پتانسيل هاي ايران مي توان  يک آينده پايدار در دسترس ما و نسل آينده قرار بگيرد.
 
وي با بيان اينکه صنعت آب و برق يکي از صنايع نقش آفرين اقتصادي ادامه داد: ايران ظرفيت تبديل شدن به قطب توليد برق منطقه را دارد.
 
وي با بيان اينکه تعداد زيادي همسايگانمان آمادگي مصرف ،‌توليد و انتقال برق کشور را دارد اظهار داشت: ايران با داشتن عظيم ترين ذخاير انرژي در دنيا، نفت و انرژي مي تواند با تبديل اين ذخاير برق ارزش افزوده بالايي به دست آورد به شرط آنکه جهاني فکر و محلي عمل کنيم.
 
نهاونديان تاکيد کرد: مسائل مربوط به انرژي از جنس جهاني است  و نبايد آن را در مرزهاي ملي محدود کرد.
 
رئيس اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: ويژگي بزرگ صنعت آب و برق زنجيره اشتغال بزرگي که ايجاد مي کند.
 
وي تصريح کرد: ما بايد نگاه آمايش سرزميني را تقويت کنيم و در آن صورت است که از ضايعات بخشينه گري صرف نظر خواهيم کرد.
 
نهاونديان اظهار داشت: نگاه جامع نگر و بلند مدت لازمه ي هر گونه سرمايه گذاري جديد است.
 
وي با بيان اينکه در حال حاضر با مشکل ضايعات مواجه هستيم ادامه داد: افزايش رشد بايد مبتني بر بهبود بهره وري باشد.
 
وي با بيان اينکه اگر برنامه هاي دولت تشويق کننده باشد کاهش ضايعات و رشد بهره وري اتفاق خواهد افتاد افزود: رشد اقتصادي از تقويت بخش خصوصي حاصل مي شود.
 
نهاونديان اظهار داشت: دولت تدبير و اميد به دنبال تقويت تشکل ها و بخش خصوصي است و همچنين به دنبال ايجاد فضاي اقتصادي در کشور مي باشد چرا که به دنبال چنين فضايي سرمايه گذاري خارجي نيز در داخل کشور اتفاق خواهد افتاد.
 
رئيس دفتر رئيس جمهور ادامه داد: بايد به دنبال رشد دروني با نگاه بيروني به توليد داخل باشيم  تا به چنان رشد کيفي سصت پيدا کنيم که توليداتمان در بازار هاي خارجي حضور پر رنگ داشته باشد.
 
 وي با بيان اينکه اقتصادي که بتواند در خارج هم حضور داشته باشد نيازمند يک سياست تعاملي است  افزود: تحرکات ديپلماتيک کشور در چند وقت اخير چنين فضايي را آماده کرده است.
 
وي ادامه داد: حراست از ارزش هاي انقلاب ايجاب مي کند که ايران در عرصه هاي مختلف حضور فعال داشته باشد.
 
وي با بيان اينکه ارتباط با دنيا در يک جاده دو طرفه است خاطر نشان کرد: اگر بخواهيم در حوزه اقتصاد از اتکاء نفت آزاد شويم بايد صادرات غير نفتي را قوت دهيم و يکي از حوزه ها صنعت آب و برق است


انتهای پیام/
برچسب ها: نهاوندیان ، صنعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار