یک دیپلمات ارشد هیئت مذاکره‌کننده چین در گفتگوهای هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 در ژنو را هدایت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوا ، سخنگوی وزرات خارجه چین اعلام کرد "پانگ سین"، مدیر کل کنترل اداره تسلیحات وزارت خارجه چین، مسئول ارشد مذاکرات این کشور در گفتگوهای دو روزآتی کشورمان با کشورهای گروه 1+5 خواهد بود.
قرار است دور دوم گفتگوهای هسته‌ای کشورمان در دولت یازدهم، روزهای پنج شنبه و جمعه(16 و 17 آبان) در شهر ژنو سوئیس برگزار شود.
هنگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اعلام کرد مرحله جدیدی در گفتگوهای هسته ای با ایران آغاز شده است که مسائل محوری مورد بررسی قرار می گیرد. وی افزود طرف‌های مذاکره باید بر اساس گام های متقابل و رویکرد عملگرایانه، سازنده و جامع به سمت حل و فصل مناسب موضوع هسته‌ای ایران حرکت کنند.
خاطرنشان می‌شود در دور نخست گفتگوهای هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی در 23 و 24 مهر، تهران بسته‌ای بسیار فراگیر را برای حل تنش یک دهه‌ای بر سر موضوع هسته‌ای ایران ارائه کرد. طرف ایرانی همچنین گفتگوهای متفاوتی با مقامات آمریکایی برگزار کرد. یک مقام بلندپایه آمریکایی در پی این گفتگوها به خبرنگاران گفت: "من هیچ وقت چنین گفتگوهای جدی، مفصل، صریح و صادقانه‌ای با هیئت ایرانی نداشته‌ام. بیانیه مشترکی که از سوی کاترین اشتون به نمایندگی از شش قدرت بزرگ جهان و نیز ایران منتشر شد این گفتگوها را اساسی و با نگاهی رو به جلو خواند.
 در نشست دو روز آینده در ژنو، انتظار می‌رود طرف‌های مذاکره کننده به اراده و جدّیت کشورمان برای حل و فصل موضوع هسته‌ای پاسخ منطقی دهند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار