رئیس انتقال خون ایران خبر‌ داد

جمع آوری ۱۵۰ هزار لیتر "پلاسما" از سراسر کشور/ تولید دارو از پلاسمای ۱۰۰ درصد ایرانی

رئیس انتقال خون ایران از تولید دارو و فرآورده‌های دارویی از پلاسمای ۱۰۰ درصد ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌ دکتر‌پور فتح اله، رئیس سازمان انتقال خون ایران در مراسم افتتاحیه معرفی انتقال خون ایران به عنوان مرکز همکاری با "who" اظهار داشت: قبل از تاسیس انتقال خون بیماران "تالاسمی "و "هموفیلی" در بسیاری مواقع به دهه دوم زندگی خود هم نمی‌رسیدند اما امروزه این افراد می‌توانند زندگی را بیشتر تجربه کنند. 

وی افزود: در شهریور ماه سال گذشته ۳۷میلیون واحد خون اهدا شده و شاخص اهدای خون در هزار نفر جمعیت به ۲۷ واحد اهدای خون رسیده که این یک دستاورد مهم است. 

وی در ادامه افزود: در منطقه فقط دو کشور موفق به اهدای خون 100 درصد داوطلبانه خون شدند که این کشور‌ها عبارت است از "امارات" و "ایران" و این در حالی است که کشوری مانند "ترکیه" هنوز از خون جایگزین استفاده می‌کند. 

پور فتح اله در خصوص "اهدای خون" مستمر در کشور تصریح کرد: اهدای خون مستمر در کشور به ۵۲ درصد رسیده که رشد بسیار خوبی است. 

وی گفت: تاکنون معیارهای سختگیرانه‌ای در زمینه اهدای خون داشتیم که به دنبال راحت‌تر شدن این امر با حفظ "استاندارد‌های جهانی" هستیم. 

رئیس انتقال خون ایران در ادامه گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای تامین "پلاسما" در سراسر کشور صورت گرفته و جمع پلاسمای جمع آوری شده به ۱۵۰ هزار لیتر رسیده که این یک دستاورد بزرگ است و باعث شده که ما در تولید داروهای "آلبومین "و "آی وی آی جی" به ۱۰۰ درصد پلاسمای ایرانی دست پیدا کنیم و تلاش ما این است که به تولید داروهای مشتق از پلاسما با پلاسمای ۱۰۰ درصد ایرانی برسیم و دارو‌ها و فراورده ای را وارد نکنیم مگر اینکه پلاسمای آن کاملا ایرانی باشد. 

وی در خصوص شاخص "بیماری اچ آی وی" در کشور گفت: برخلاف افزایش بیماری اچ‌ای وی در کشور، شاهد کاهش انتقال این بیماری از سوی اهدا کنندگان خون هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار