معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود 10 میلیون مترمربع فضای آموزشی این دانشگاه در کشور گفت : با توجه به رسیدن به رشد کمی ، سیاست دانگشاه آزاد کیفی سازی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محسن هاشمی در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر اظهار داشت: امروز بیش از 10 میلیون مترمربع فضای آموزشی دانشگاه آزاد در کشور وجود دارد که حداقل با 35 میلیون مترمربع محوطه سازی بر اساس استاندارد متوسط سرانه 10 متر مربع است که بر اساس تعداد دانشجو از استاندارد هم فراتر رفته است.

وی با تاکید بر این که در کنار بحث کیفی سازی ، بحث نگهداری و تعمیر ساختمان دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفته است افزود: در حال حاضر عمر ساختمان های دانشگاه های آزاد به بیش از 10 سال رسیده است و در این راستا نیز تیم های نگهداری با بررسی و پیگیری و انجام اقدامات لازم نخواهند گذاشت ساختمان ها به فرسودگی برسد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که ساخت و سازهای عمده در واحدهای دانشگاهی به پایان رسیده ابراز داشت: اقدامات و کارهای جزئی در دستور کار وواحدها قرار دارد که با صدور مجوزهای لازم از مرکز مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان کشور و تاکید ایشان نسبت به موضوع مسایل علمی و ایجاد شرکت های دانش بنیان خاطر نشان کرد: قطعا دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه فعال خواهد شد و در این راستا نیز گروهی برای بررسی و محقق شدن این مباحث فعال شده است که راهکارهای لازم را در خصوص بالا بردن توان علمی و بحث فناوری ، ایجاد درآمد ، کار و شغل را تدوین کنند.

هاشمی با بیان این که دانشگاه آزاد واحد کاشمر با بیش از 22 سال فعالیت یکی از واحدهای قدیمی در کشور است تصریح کرد: خوشبختانه این واحد دانشگاهی یک سابقه معتبری در سطح کشور دارد که من نیز وصف آن را در چندین سال قبل از پدرم شنیدم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر واحد کاشمر از وضعیت مناسب و قابل قبولی برخوردار است گفت: با توجه به این که در حال حاضر جمعیت دانشجو کم شده است امیدوارم دانشگاه ازاد اسلامی واحد کاشمر بتواند در امر تحصیلات تکمیلی فعال تر شود و دانشجویان فوق لیسانس و دکتری جذب کند./س

برچسب ها: دانشکاه ، آزاد ، کیفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.