عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بحث حذف شعار ملی مرگ بر آمریکا جز کشیدن صندلی از زیر پای مذاکره کنندگان و مشغول سازی نیروهای داخل نظام به امور غیرمتنابه چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی" نماینده محلات در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: علی رغم تاکید متون دینی و تاکید اصل 8 قانون اساسی و ارشاد مراجع اعظام در مورد مسئله امر به معروف و نهی از منکر به نوعی کوتاهی غیرموجه برای تعیین تکلیف این امر صورت پذیرفته است امید است مجلس محترم در ماه محرم امسال کم همت بسته و این قصور را جبران کند.
 
وی با بیان این مطلب که بعضی صحنه‌ها که گاه و بی گاه در ام القرای نظام جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنیم برای نظام زیبنده نیست ادامه داد: چرا دست ضابطان و ماموران و دل سوختگان را به دلیل عدم وجود قانون بسته‌ایم.
 
سلیمی هم چنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 12 آبان ماه تصریح کرد: سخنان معظم له فصل‌الخطاب گفتگوها و مذاکرات اخیر بود، مقام معظم رهبری از یک سو موضوع مذاکره و حدود و ثغور آن را مشخص و تعیین کردند که مذاکره فقط در مورد مسئله هسته‌ای است، از طرف دیگر پشتیبانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، قدرت استدلال و مانور آن‌ها را بالا برده و افزایش می‌دهد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: مبادا از لطف ازدیاد ظرفیت ملی در روند مذاکره غفلت جست، در عین حال به دلیل کارنامه سیاه آمریکا و لیست جنایاتی که در مورد ملت ما انجام دادند نباید به نتیجه خوش بین بود و همه چیز را به این مسئله گره زد برخی اظهارات شگفت آور و حاشیه‌سازی‌های غیرضروری مانند بحث حذف شعار ملی مرگ بر آمریکا جز کشیدن صندلی از زیر پای مذاکره کنندگان و مشغول‌سازی نیروهای داخل نظام به امور غیرمتنابه، چه معنایی می‌تواند داشته باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: این روزها دو جریان خزنده و مشکوک در دو عرصه خود را فعال نشان می‌دهند اول جریان لیبرالیسم فرهنگی که این جریان با شمیشر آخته به فکر قلع و قمع همه عقاید و اصول و ارزش‌ها بوده و بی‌مهابا اعتقاد نسل جوان  را به بازی گرفته است، نوشتن مقالات غیرعلمی و بی‌مبنا و حمله به اعتقادات راسخ بخشی از اقدامات این جریان است.
 
سلیمی گفت: در همین جا گلایه خود را از وزارت ارشاد به دلیل عدم توجه به اصل 21 قانون اساسی اعلام می‌دارم، جریان لیبرالیسم سیاسی به دنبال تطهیر فتنه بوده و با برخی اقدامات به دنبال قبح زدایی از فتنه هستند پاره‌ای از اصل و نصب‌ها در بدنه وزارت‌خانه‌ها علامت روشنی از فعالیت این دسته است و در همین جا هشدار می‌دهیم که این دو جریان که با یکدیگر هم پوشانی شگفت آوری دارند آسیب‌های جدی به کشور و روند روبه توسعه آن وارد می‌کنند مبادا ساده انگاری و مرعوب شدن در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای اینها زمینه دست اندازی به دستاوردهای انقلاب را فراهم آورد.  
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود بیان کرد: مردم حوزه انتخابیه این جانب و روستاهای اطراف از مشکل کم آبی و بعضا بی‌آبی رنج می‌برند.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش خطاب به وزیر نیرو گفت: زمینه‌های تب دار کشاورزی، نگاه مردم تشنه، بی آبی باغات منتظر اقدامات عاجل جنابعالی هستند چگونه است علی رغم تذکرات مکرر فقط تماشاگر صحنه شده و به مسئولیت خطیر خود عمل نمی‌کنید.
 
وی خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: آیا می‌دانید در حوزه انتخابیه این جانب بیمارستان‌ها به اعزام خانه تبدیل شده‌اند فقدان پزشک،‌ فرسوده بودن ساختمان، عدم وجود تجهیزات لازم پزشکی، گرانی دارو و در این میان بی‌تفاوتی برخی مدیران به شدت باعث آزار و رنجش مردم شده است چرا باید خانواده افراد مبتلا علاوه بر زحمت بیماری ده‌ها دغدغه دیگر را نیز داشته باشند.  
 
سلیمی هم چنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: گرانی مسکن مهر، افزایش قیمت، عدم وجود زیر ساخت‌های آموزشی، عدم توجه به محوطه سازی، تعلل برخی پیمانکاران، عدم پرداخت به موقع تسهیلات از سوی برخی بانک‌ها و در این بین اظهارات گاه و بی گاه در رابطه با مسکن مهر باعث نگرانی خانواده‌های بی سرپناهی که چشم امید به این پروژه‌ها دوخته‌اند شده است که امیدواریم امید این عزیزان در دولت تدبیر و امید بر باد نرود.
 
وی در پایان خطاب به رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: بهسازی روستاها و افزایش بودجه بهیاری‌ها توجه جدی به اشتغال جوانان، مهار گرانی سرسام آور، توسعه زیر ساخت‌های صنعتی کشاورزی، توجه به صنعت گل و گیاه و سنگ، حمایت از تولیدکنندگان مختلف در دلیجان و محلات و نگاه جدی به حمایت از قشر زحمت کش کارگر و روستاییان خواسته مردم عزیز منطقه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار