دبیر علمی همایش ملی قتل، نظم و امنیت با اشاره به برگزاری این همایش در روز چهارشنبه 29 آبان ماه، از ارائه حدود یک صد مقاله علمی در این همایش خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دکتر علی حسین حسین زاده اظهار داشت: در این همایش 29 مقاله در سه پنل شامل محورهای حقوقی، اجتماعی و روانشناختی قتل به صورت شفاهی و 69 مقاله نیز به صورت پوستری ارائه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این همایش در محورهای "ويژگي و انواع مختلف قتل در ايران و جهان"، "رابطه متقابل قتل، نظم و امنيت"، "عوامل مؤثر بر فرايند قتل"، "مباني فقه و حقوق قتل"، "نقش پليس در مديريت فرايند قتل" و "نقش و وظايف اجتماع و سازمان‌ها در پيشگيري و مقابله با قتل" برگزار می شود.

 

دبیر علمی همایش ملی قتل، نظم و امنیت با بيان اين‌كه اين همايش‌ با همكاري نيروي انتظامي، دانشگاه شهيدچمران اهواز، دادگستري، اداره اطلاعات استانداري، سازمان پزشكي قانوني و دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: بررسي وضعيت موجود جامعه از طريق آثار و پيامدهاي آن، آسيب‌شناسي عوامل مؤثر بر پديده قتل، راه‌هاي پيشگيري و مداخله در كنترل و كاهش آن و برقراري ارتباط بين پليس‌‌هاي متخصص و مراكز علمي ‌وپژوهشي از اهداف برگزاري همايش است.

 

حسین زاده دیگر اهداف همایش را  بررسی وضعیت موجود قتل در ایران، آثار و پیامدهای آن،  شناسایی عوامل تاثیرگذار بر قتل (سبب شناسی)، راه های پیشگیری، مداخله، کنترل و کاهش قتل و برقراری ارتباط بین پلیس های تخصصی مربوط به حوزه قتل و مراکز علمی پژوهشی عنوان و تصریح کرد: در حاشیه این همایش نشست‌هاي مختلف در حوزه‌هاي روان‌شناسي، حقوق و جامعه‌شناسي در بعدازظهر 29 آبان‌ماه برگزار می شود.

 

 عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران با اشاره به نقش نیروی انتظامی و همچنین برگزاری همایش های متعدد علمی با موضوعات خودکشی، اعتیاد و ... در سطح کشور، تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی، قتل جزو جرایم خشن محسوب می شود و همایش ملی قتل، نظم و امنیت در راستای اهداف نیروی انتظامی و با نگاه علمی به این مقوله برنامه ریزی شده است.

 

دکتر حسین زاده همچنین از رونمایی از چند جلد کتاب در این همایش خبر داد و گفت: پیش از این در زمینه تالیف کتاب با موضوع قتل به صورت جدی کار نشده اما در همایش ملی قتل، نظم و امنیت از چهار عنوان کتاب تالیفی و ترجمه شده با این موضوع رونمایی خواهد شد./ش
برچسب ها: ارائه ، مقاله ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.