رئیس جهاد دانشگاهی گفت: قرار بود ۱۴ دکل حفاری نفت توسط جهاد دانشگاهی انجام شود که متاسفانه این قرار داد به ۶ دکل کاهش تبدیل شد اما متاسفانه با تغییر دولت این قرار داد در بلاتکلیفی باقی مانده است

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در حاشیه ششمین کنگره سرطان سینه جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا با کمک "دولت" کارهای خوبی در حوزه کشاورزی، ساماندهی بحث چاه نفت و غیره انجام دهیم. فعالیت‌هایی که مزایای مهمی برای کشور در  حوزه‌های مختلف نفت، گاز و... را دارد انجام دهیم که این امر مستلزم قرار دادهای حرفه‌ای با دولت و پیمانکاران است. 

وی ادامه داد: امیدواریم ماموریت‌های ویژه از سوی دولت به "جهاد دانشگاهی" داده شود تا بتوانیم با استفاده از منابع به حل مشکلات کشور کمک کنیم. 

دکتر طیبی در ادامه با اشاره به گسترش فعالیت‌های آموزشی در جهاد دانشگاهی اظهار کرد: آموزش‌های تخصصی در مقاطع تحصیلی کار‌شناسی ارشد و "دکتری" به صورت جدی در حوزه علمی کاربردی گسترش می‌یابد و تلاش داریم تا ارتباط لازم میان مراکز آموزشی و پژوهشی برای تجاری سازی علوم برقراری کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به قرار داد احداث ۱۴ دکل حفاری نفت توسط جهاد دانشگاهی ادامه داد: قرار بود ۱۴ دکل حفاری نفت توسط جهاد دانشگاهی انجام شود که متاسفانه این قرار داد به ۶ دکل کاهش تبدیل شد اما متاسفانه با تغییر دولت این قرار داد در بلاتکلیفی باقی مانده است و در حال حاضر ۱۸ ماه است ولی هنوز این دکل‌ها ساخته نشده است و در حال حاضر از تعداد دکل‌های منعقد شده در قرار داد تنها یک دکل توسط جهاد دانشگاهی ساخته شده است. 

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه بیان کرد: بحث جدی ما توانایی تولید علم در همه زمینه‌ها است تا بتوانیم نگرانی دولت از تاخیر در پروژه‌های دولت را کاهش دهیم. 

وی در پایان با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها مربوط به فرهنگ سازی و توسعه و پیشرفت علم است خاطر نشان کرد: انتقال دانش و توانایی ساخت داخل تنها با برنامه ریزی مدون صورت می‌گیرد که یکی از کمک‌های جهاد دانشگاهی اصلاح نظام برنامه ریزی و حمایت از تولید است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار