از فردا، ‌16 آبان؛

شروع آخر هفته های بسکتبالی!/ یک سوم سوپرلیگ در تهران

مسابقات سوپرلیگ و دسته اول آقایان و گروه اول سوپرلیگ بانوان در روزهای 16 و 17 آبان آغاز می شوند و پایان هفته ای بسکتبالی را شکل می دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛‌ علاقمندان به بسکتبال در شهرهای مختلف، بیش از 6 ماه بدون بسکتبال را سپری کردند اما این انتظار 6 ماهه با شروع لیگهای آقایان و بانوان در روزهای 16 و 17 آبان به پایان می رسد.

هفته اول سوپرلیگ بسکتبال طبق برنامه از فردا آغاز می شود. با موافقت تیمها در جلسه هماهنگی، سازمان لیگ اجازه برنامه ریزی برخی هفته های لیگ در روزهای دوشنبه را نیز دارد اما در مجموع روزهای پنجشنبه مختص سوپرلیگ بسکتبال است.

اصفهانی های بدهکار

در مسابقات سوپرلیگ آقایان امسال که از فردا با چهار دیدار آغاز می شود، 12 تیم حضور دارند اما تیمهای اصفهانی پیش از شروع مسابقات با سختگیری فدراسیون برای پرداخت بدهی های خود با مشکل مواجه شده و حتی حق شرکت در هفته اول لیگ را ندارند. 

در بین دو تیم اصفهانی،‌ تیم ذوب آهن تمام ترکیب خود را انتخاب کرده اما تیم فولاد ماهان هنوز هم ترکیب و شرایط مشخصی ندارد. ماهانی ها روز گذشته اوشین ساهاکیان را آزاد اعلام کردند.
 
سازمان لیگ از دو تیم اصفهانی،‌ بدهی های سالهای گذشته را درخواست کرده که به هفت درصد مجموع قرارداد تیمها مربوط می شود. با این حساب تیم ذوب آهن باید نزدیک به 200 میلیون و تیم ماهان 300 میلیون تومان به فدراسیون پرداخت کنند.

مبلغ نامشخص بدهی

تیم ماهان در هفته اول باید با افرا خلیج فارس روبرو می شد و تیم ذوب آهن نیز با پتروشیمی بندرامام بازی داشت اما هر دو بازی بدون اعلام توضیحات بیشتر از سوی فدراسیون، لغو شدند.
 
ماهانی ها که چند ماه قبل قهرمان مسابقات باشگاههای آسیا شده بودند، مبالغی هم از قراردادهای سال گذشته بازیکنان به علاوه پاداش قهرمانی آسیا بدهی دارند و در مجموع با مشکلات باشگاه، بودجه مشخصی هم برای فصل جدید ندارند هر چند زهرایی معاون ورزشی باشگاه روز گذشته در مصاحبه ای تاکید کرد که ماهان با توجه به پرداخت ورودی لیگ قصد کنار رفتن از مسابقات را ندارد و از طرفی مبلغ بدهی آنها مشخص نیست!

تیم ذوب آهن در طرف دیگر با بازیکنان سابق خود برای پرداخت بدهی های آنها در مهلتی دیگر به توافق رسیده اما با مشکل پرداخت هفت درصد قراردادهای سالهای 89 و 90 مواجه شده است. 

ذوبی ها که در ابتدا قرار بود بدون بازیکنان ملی و با ترکیبی معمولی در لیگ امسال حضور پیدا کنند، طی چند هفته گذشته اسلاوکو ورانز بازیکن 230 سانتی متری مونته نگرویی، علی باهران، رضا لطفی، روزبه ارغوان، ایمان زندی و چند بازیکن دیگر را جذب کردند و هنوز هم صحبت از پیوستن آرن داودی به این تیم است.

یک سوم سوپرلیگ در اختیار تهرانی ها

تهران امسال یک سوم سوپرلیگ بسکتبال را با داشتن چهار نماینده تشکیل می دهد. تیم مهرام برای اولین بار از نفرات اول تیم ملی، کسی را در اختیار ندارد هر چند با آزاد اعلام شدن اوشین ساهاکیان و به توافق نرسیدن با بازیکنان خارجی، به احتمال زیاد این ملی پوش هم سر از مهرام در می آورد. بیشتر ترکیب مهرام در این فصل جوان است و پیش از این سعید داورپناه و موسی نبی پور به عنوان سهمیه های ملی به تیم تهرانی پیوستند. 

تیم دانشگاه آزاد که سال گذشته ترکیب جوانی داشت با جذب کرم احمدیان، پویا تاجیک و بابک نظافت تعادل سنی را به تیم آورده و با جذب بازیکنان خارجی یکی از ترکیبهای قوی امسال را در اختیار خواهد داشت. 

اما دو تیم دیگر تهرانی یعنی نیروی زمینی و افرا خلیج فارس در فصل نقل و انتقالات قدمهای بزرگی بر نداشتند. تیم نیروی زمینی که در گرفتن سربازان لیگ از تیمهای دیگر ناموفق بود، تنها علیرضا هنردوست بازیکن اسبق تیم ملی را بدر اختیار دارد و تیم افرا نیز تنها صالح فروتن و وحید دلیرزهان را به خدمت گرفته است. نوید فراهانی که تمام پیش فصل را با این تیم سپری کرده بود چند روز قبل به شهرداری گرگان پیوست و بنیل کوچویی گزینه ملی این تیم نیز به زنجان رفت.

دو روی متفاوت از ماهشهر

ماهشهری ها امسال هم دو نماینده در سوپرلیگ دارند. در یک سو تیم پتروشیمی بندرامام مدافع قهرمانی لیگ با ترکیبی از بازیکنان ملی و خارجی قویترین ترکیب لیگ را در اختیار دارد و بیشترین هزینه امسال نیز در این تیم صورت گرفته است. در سوی دیگر تیم صنایع با ترکیبی از بازیکنان بومی به علاوه نفراتی مثل امیر امینی و مهراد آتشی در لیگ امسال شرکت می کند.

گرگان مشتری همیشگی سوپرلیگ

تیم بسکتبال گرگان یکی از معدود تیمهای همیشه حاضر در سوپرلیگ محسوب می شود و هر سال زودتر از سایرین کار آماده سازی را آغاز می کند. امسال بازیکنانی مثل مجید قاسم زاده، هومن رضایی، محمد خالقی فر و کاوان قطبی سر از گرگان در آوردند.

گرگانی ها سال قبل در رده چهارم جدول قرار گرفتند و کار امسال را با میزبانی مقابل هفت الماس قزوین آغاز می کنند.

تنها مربی خارجی لیگ در قشم

نماینده قشم برای فصل جدید سوپرلیگ ابتدا وضعیت کادر فنی خود را با حضور بوبان میتف مقدونیه ای روشن کرد و بعد مجتبی بردبار، فرهاد صبوری، کاوه نورافزا، افشین آریا جو و سینا هادیزاده را به ترکیب فصل قبل اضافه کرد. قشم امسال مهراد آتشی، رضا لطفی و مجید قاسم زاده بهترین بازیکنان فصل قبل را نیز از دست داد.
 
اولین حضور سوپرلیگی هفت الماس قزوین

قزوینی ها در سالیان گذشته با تیمهایی مثل پردیس و صبامهر(صبا‌‌‌‌‌‌‍‌‎‏ باتری) در لیگ حضور داشتند اما فصل قبل خبری از نماینده قزوین در لیگ نبود تا اینکه تیم تکماش از دسته اول به سوپرلیگ صعود کرد و امسال نیز با هدایت محمدرضا اسلامی و نام هفت الماس در بازیها حضور خواهد داشت. 

اسلامی ترکیبی شبیه به البدر سال قبل را در قزوین تشکیل داده و محمد شاهسوند بازیکن با تجربه قزوین نیز در این تیم حضور دارد.

زنجان، متفاوت از پارسال

زنجانی ها امسال آخرین تیمی بودند که برای حضور در سوپرلیگ اعلام آمادگی کردند. تیم زنجان که سال قبل با ترکیبی قوی در لیگ شرکت کرده بود امسال شرایط متفاوتی دارد. بنیل کوچویی و سامان ویسی بزرگترین نامهای زنجان در این فصل هستند. 

برنامه بازیهای هفته اول سوپرلیگ
پنجشنبه92.08.16
 

مهرام تهران ............. همیاری زنجان                           ساعت 16:00      سالن آزادی تهران
شهرداری گرگان ............... هفت الماس قزوین              ساعت 16:00        شهرستان گرگان
دانشگاه آزاد ................ نیروی زمینی                         ساعت 18:00       سالن آزادی تهران
صنایع پتروشیمی ............. استقلال زرین قشم            ساعت 16:00       ماهشهر
 
انتهای پیام/مح
 
 
 
 

برچسب ها: سوپرلیگ ، بسکتبال ، آبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار