دبیرکانون هماهنگی دانش و صنعت گل و گیاهان زینتی کشور گفت: 20 هزار نفر از دوازدهمین جشنواره محلی گلهای داوودی محلات در مدت 14 روز دیدن کردند

شفیعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره محلی گلهای داوودی در محلات افزود: در این جشنواره 700 رنگ از گل های داودی که در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات اصلاح شده، در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع در معرض دید قرار گرفت.
وی ارایه دستاوردهای تحقیقاتی، پتانسیل کشور در تنوع و کیفیت تولید، معرفی منابع ژنیتکی، سیاست تجاری سازی فن آوری تولید، امکان سفارش سازمانها و تولید کنندگان از ارقام جدید گل های داودی را از اهداف برپایی این جشنواره در محلات عنوان کرد.
عضو هیات علمی پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات گفت: همزمان با برپایی این جشنواره در محلات به منظور دسترسی سایر هموطنان، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج جهاد کشاورزی سایتی به وسعت پنج هزار متر مربع در ولنجک تهران گلهای داودی اصلاح شده این پژوهشکده را از 25 مهرماه تا 10 آبان برای علاقه مندان به گل برپا کرده بود.
رییس هیات مدیره اتحادیه گل وگیاه ایران نیز گفت: سالانه 28 میلیون گل داودی در محلات تولیدمی شود که شامل 24 میلیون گل شاخه بریده و چهار میلیون شاخه گل گلدانی یا فضای سبز است.
وی با بیان اینکه، محصولات تولیدی گلهای داودی محلات به سراسر کشور ارسال می شود افزود : رقابت برای تولید گلهای داوودی به سبب هزینه بالا در این شهرستان وجود ندارد.
رییس هیات مدیره تعاونی گل وگیاهان محلات گفت : تولید گلهای داوودی در محلات برای 200 فرصت اشتغال فراهم کرده است.
ابراهیمی افزود : 30 هکتار از اراضی محلات به کشت گلهای داوودی شاخه بریده و گلدانی اختصاص دارد و این شهرستان از نظر میزان کشت در رتبه نخست کشور را دارد./س

برچسب ها: جشنواره ، گل داودی ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.