احزاب پاکستانی در اعتراض به ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا خواستار توقف عبور تدارکات ناتو از خاک پاکستان شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛  رهبری پاکستان هم اکنون سرگرم بررسی تاثیرات حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بر گفتگوهای دولت با طالبان پاکستان است.

در پی کشته شدن "حکیم الله محسود" رهبر طالبان پاکستان در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، آینده گفتگوها با این گروه در هاله ای از ابهام فرو رفته است. او درست زمانی کشته شد که قصد آغاز گفتگوها با دولت پاکستان را داشت. نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در واکنش به این حادثه، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را به شدت محکوم کرد. واکنش شریف پس از آن بود که بسیاری از احزاب پاکستان خواستار برخورد قاطع دولت با آمریکا شدند. نمایندگان احزاب مختلف در مجلس محلی استان خیبرپختونخوای پاکستان با صدور بیانیه ای حملات آمریکا را محکوم کردند و خواستار جلوگیری از عبور تدارکات برای نیروهای تحت فرمان آمریکا در افغانستان از طریق خاک پاکستان شدند.

"شیرین مزاری" عضو حزب تحریک انصاف گفت دولت پاکستان باید مانع عبور تدارکات ناتو از خاک این کشور شود و به آمریکا اعلام کند اگر بخواهد با حملات خود در روند گفتگوها خرابکاری کند، ما نمی توانیم آن را بپذیریم و ما خودمان مانع خواهیم شد. این پیام روشنی از مردم پاکستان به رهبری سیاسی و دولت پاکستان است.

دولت در نشست اضطراری خود اعلام کرد پاکستان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را تحمل نخواهد کرد و همه تلاش خود را برای توقف چنین حملات خودسرانه ای به کار خواهد گرفت.
برچسب ها: پاکستان ، ناتو ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار