رییس دیوان محاسبات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت ملزم به انجام"بودجه‌ریزی عملیاتی"است/افزایش 7.5برابری حجم "بودجه" طی 10 سال اخیر

رحیمی با اشاره به افزایش 7.5برابری حجم بودجه طی 10 سال اخیر، گفت: انجام بودجه‌ریزی عملیاتی می‌تواند به صورت چشم‌گیری حجم بودجه را کاهش دهد که متاسفانه توسط دولت‌های هشتم، نهم و دهم نادیده گرفته شد.

امین‌حسین رحیمی رییس دیوان محاسبات کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،در خصوص راهکارهای عملیاتی کردن بودجه اظهار داشت: مطابق احکام قانونی که از سال 83 در برنامه چهارم، پنجم و مخصوصا در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آمده است عملیاتی کردن بودجه  تکلیف قانونی همه دولت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین با توجه به افزایش 5/7 برابری حجم بودجه طی 10، 11 سال اخیر و به خصوص وضعیت کنونی درآمدهای نفت ضرورت "بودجه‌ریزی عملیاتی" ملموس‌تر می‌شود.
 
رحیمی با بیان اینکه دولت‌های هشتم، نهم و دهم این مسئله را در بودجه‌ریزی خود نادیده گرفتند،تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید هم‌اکنون که در فصل بودجه‌ریزی هستیم دولت یازدهم به این موضوع پایبند خواهد بود یا خیر.
 
رییس دیوان محاسبات اضافه کرد: با وجود اینکه این مسئله تکلیف قانونی دارد اما دیوان ابلاغیه‌ای را جهت یادآوری برای دولت ارسال کرده است.
 
وی با بیان اینکه "بودجه‌ریزی عملیاتی" راهی برای شناسایی مدیران موفق کشور است،گفت: بعنوان مثال مدیری اعلام می‌کند برای تحقق اهداف سازمان نیاز به مقدار مشخصی بودجه دارد،اگر توانست با این مقدار بودجه بر اساس شاخص‌های تعیین شده اهداف سازمان را محقق کند مدیر موفقی است در غیر این صورت نمی‌توان این مدیر را موفق نامید که متاسفانه هم‌اکنون در کشور ما عملکرد مدیر را با این شاخص‌ها نمی‌سنجند.
 
رحیمی اظهار داشت: در کنار شناسایی مدیران موفق،با بودجه‌ریزی عملیاتی حجم بودجه نیز به صورت چشم‌گیری کاهش می‌یابد و بیشتر در تولید مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، دیوان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار