معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های دینی در انجام مناسک خود از آزادی برخوردار هستند، گفت: جامعه آشوریان در ایران درزمینه‌های مختلف دینی، علمی و ورزشی فعالیت می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز از فعالیت و حضور ایشان احساس رضایت دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار یوناتن بت کلیا دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان و هیئت همراه اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران بسترهای مناسبی برای همزیستی و زندگی پیروان ادیان در فضای صلح و آرامش وجود دارد و دین اسلام نیز پیروان همه ادیان را بعنوان برادر در کنار هم می‌پذیرد تا بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ادیان الهی از نقاط مشترک بسیار زیاد و سازنده‌ای برخوردار هستند ، گفت: جهان امروز نیازمند ارتباط میان پیروان بزرگ ادیان الهی است تا بتوانند برنامه‌های مشترک و مفیدی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و گفتگوی دینی داشته و از آثار آن بهره‌مند شوند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های دینی در انجام مناسک خود از آزادی برخوردار هستند و می‌توانند انجمن‌ها و تشکلهایی برای تنظیمات مناسبات خود داشته باشند.

وی افزود: جامعه آشوریان در ایران درزمینه‌های مختلف دینی، علمی و ورزشی فعالیت می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز از فعالیت و حضور ایشان احساس رضایت دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به جنگ و خونریزی در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: در اکثر این درگیریها قدرتهای بزرگ نقش دارند و اگر پیروان ادیان الهی در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانند نقش موثری در پایان دادن به این مشکلات ایفا کنند.

وی با اشاره به مشکلات جامعه آشوریان در عراق و سوریه گفت : مشکلات و نگرانیهای شما را از طریق وزارت امور خارجه به این دولت ها منتقل خواهیم کرد و امیدواریم این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز در این ملاقات، ایران را مهد گفتگوی ادیان و تمدن ها خواند و گفت : ایران کشوری است که همه قومیتها و پیروان ادیان می توانند در نهایت دوستی و مسالمت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی با تبریک انتخاب دولت دکتر روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: جامعه آشوریان از گذشته در ایران زندگی راحتی داشته‌اند ولی اوج آرامش آنها در دوران پس از انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار