استاد حوزه علمیه قم گفت: رسیدن به قرب الهی برای تمام انبیا و اولیا با اشک بر امام حسین (ع) میسر شد و ما نیز باید با عزاداری خالصانه خود را به امام زمان (عج) نزدیک کنیم و به مدارج قرب الهی برسیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادیان در روز نخست ماه محرم در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که یکی از دلایل برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) از روز اول ماه محرم همرنگی با ائمه اطهار و امام زمان (عج) است، گفت: همرنگی با ولی خدا از تکالیف پیروان ایشان است و پیرو واقعی باید تمام شئونات زندگی خود را با سیره آن‌ها منطبق کند.

وی ادامه داد: فضه در محضر حضرت زهرا (س) به مقامی رسید که 20 سال فقط با زبان قرآن با مردم سخن می‌گفت و این جایگاه فقط با همرنگی ایشان با بزرگ بانوی عالم تحقق پذیرفت.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: شما نیز امروز به این مکان مقدس آمده‌اید تا شریک عزای بزرگترین عزادار امام حسین (ع) شوید، امام زمان (عج) در زیارت ناحیه مقدسه فرموده‌اند که هر صبح و شام برای جدم گریه می‌کنم.

میردامادیان با اشاره به این‌که اهل‌بیت (ع) واسطه رزق مادی و معنوی بشریت هستند، عنوان کرد: همه عالم بر سر سفره امام زمان (عج) قرار دارند و رزق خود را از آن بزرگوار دریافت می‌کنند.

وی افزود: یکی از برترین رزق‌های ما اشک بر امام حسین (ع) است و امروز باید از امام زمان (عج) رزق اشک 2 ماه محرم و صفر را بخواهیم.

استاد حوزه علمیه قم به تشریح ویژگی‌های اشک بر امام حسین (ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: رسیدن به قرب الهی برای تمام انبیاء و اولیا جز با اشک بر امام حسین (ع) میسر نشد و ما نیز باید با عزاداری خالصانه خود را به امام زمان (عج) نزدیک کنیم و به مدارج قرب الهی برسیم./س

برچسب ها: قم ، اشک ، امام ، حسین ، زمینه ، ساز ، تقرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.