سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد هدف از طرح فعلی سوپر لیگ از بین بردن حساسیت اضافی باشگاه ها بوده است نه اینکه بازیها از بین برود.

مهران شاهین طبع که طرح افزایش تعداد بازیهای لیگ را به سازمان لیگ ارائه داد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد نظرات مثبت و منفی مربیان لیگ تأکید کرد: این خیلی خوب است که مربیانی با سابقه سال‌ها کار در لیگ در مورد طرح جدید نظر دهند چون همیشه استفاده از تجربیات چنین افرادی باعث پیشرفت کار می شود اما اگر برای هر پیشنهادی دلیل و پاسخی نداشته باشیم آن پیشنهاد درست نیست.

وی ادامه می دهد: با طرحی که ارائه شد، نظر بر این بود حساسیت های فصل عادی از بین برود نه جاذبه مسابقات. وقتی بازیها کم باشد هر مسابقه حساسیت خود را دارد در حالی که تیم ها در دور اول به ثبات تاکتیکی و نفرات نمی رسند و باخت های بدی را تجربه می کنند. تا زمانی که شرایط تیم ها تثبیت شود به اواسط نیم فصل دوم می رسیم.

**نگاه تیم ها از برد و باخت گرفته شد

سرمربی دانشگاه آزاد اضافه کرد: طرح فعلی کمک به تیم ها محسوب می شود تا تعدادی بازی را با خیال راحت انجام دهند و در این مسابقات علاوه بر امتحان کردن تاکتیک های مختلف، بازیکنان جوان را بازی دهند و حساسیتی روی برد و باخت نداشته باشند.

شاهین طبع تأکید کرد: این راهی بود که بعد از چند سال روش برگزاری یکسان بازی‌ها به ذهنم رسید اما می توان از نظرات فعلی برای سال‌های بعد استفاده کرد. تغییر همیشه مثبت است و وقتی تعداد مسابقات زیاد باشد مربی و بازیکن احساس امنیت بیشتری می کنند. وقتی باخت تیم ها به آن شکل اثرگذار نباشد در دور اول مسابقات از نیمکت تیم بیشتر استفاده می کنیم. این برای همه حتی تیم های بالای جدولی و بزرگان لیگ خوب است.

**نگاه فردی نداشتم

وی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نگاه فردی نداشته و تنها بسکتبال کشور را در نظر می گیرد گفت: همه چیز در جلسه لیگ به بحث و رأی گذاشته شد حتی در مواردی من نقاط قوت را دیده و نقاط ضعف را ندیده بودم مثل موردی که فرزاد کوهیان به آن اشاره داشت.

سرمربی دانشگاه آزاد اشاره کرد: تیمی که با سرمایه گذاری آنچنانی وارد سوپرلیگ می شود با روش قبلی بعد از یک باخت بالا و پایین می رفت، اما حالا این حساسیت را بعد از انجام 26 یا 27 بازی خواهیم داشت یعنی زمانی که تیم جا افتاده است. این سیستم به مسابقات جهانی و المپیک هم نزدیک است و دیگر شانس در نتیجه تیم ها هیچ جایی نخواهد داشت.

**تیمی با هزینه سوپرلیگ، پول 3 سفر اضافه را ندارد؟

شاهین طبع در مورد بحث ضعف مالی تیم ها در فصل جدید توضیح داد: اتفاقاً سیاست این است که پول نداریم. به نظرم در بسکتبال پول داریم اگر نه این تیم به لیگ نمی آمدند. وقتی برنامه جدید را بررسی کنیم تنها شش بازی به مسابقات اضافه می شود که 3 بازی آن در خارج از خانه است.
تیمی که برای ورود به لیگ هزینه می کند نمی تواند هزینه 3 سفر اضافی را بدهد؟

وی اضافه کرد: ما پول داریم اما نمی خواهیم خرج کنیم درست مثل بحث کلان ورزش که وقتی از یکی از دو رشته ای که قهرمان آسیا شده اند تقدیر نمی کنند بحث کم کاری، بحران و سوء مدیریت است. لیگ برتر یک لیگ حرفه ای است و تیم های شرکت کننده در آن باید به رشد بسکتبال کمک کنند. ما از لحاظ سرمایه داری قوی هستیم اما استانداری ها چه می کنند؟ قطعاً کاری نکرده اند. واقعاً دلیل منطقی ای وجود ندارد که بگوییم شرایط از لحاظ مالی مساعد نیست.

انتهای پیام/مح

برچسب ها: سرمربی ، دانشگاه ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار