هافینگتون پست :‌ اذعان "اوباما" به مهارت در آدم کشی و جنایت

كتاب جديدي در مورد مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري سال 2012 امريكا منتشر شده که در آن، باراک اوباما از مهارت خود در "آدم کشی" سخن گفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هافينگتون پست ؛ كتاب جديدي در امريكا در مورد مبارزات انتخابات رياست جمهوري سال گذشته، منتشر شده كه در بخشي از اين كتاب آمده است باراك اوباما در جريان مبارزات انتخاباتي خود به دستيارانش گفته « در كشتن مردم واقعا مهارت» دارد.

بنا به گفته "مارك هالپرين" و "جان هيلمان" نويسندگان كتاب « تغییر بازی 2012» او اين سخن را زماني بر زبان آورده كه در مورد حملات پهپادها به چند كشور اسلامي صحبت مي كرده است.
در حالي كه كاخ سفيد  در مورد اين اظهارات منتسب به رئيس جمهور اظهارنظري نكرده است "دن پفيفر" مشاور ارشد اوباما آن را تكذيب كرد اما در مورد ديگر گزارش هاي كتاب از جمله كمپين مقامات براي جايگزين كردن هيلاري كلينتون به جاي  جو بايدن معاون رئيس جمهور  چون و چرا و انكار نكرد.

پفيفر گفت:« رئيس جمهور هميشه از افشاگري ها ناراحت بوده است.اين هفته من در مورد اين كتاب با او صحبت نكرده ام اما او از افشاگري ها متنفر است.»

اين نقل قول هم در بخش برنامه پهپاد ها و هم در كشتن اسامه بن لادن توسط يك گروه از نيروهاي ويژه مطرح مي شود.همچنين اين متن خواننده را بخصوص به مرگ انورالافلاكي يكي ديگر از رهبران القاعده كه روز 30 سپتامبر 2011  توسط سيا در يمن كشته شد ارجاع مي دهد.

لازم نيست اوباما را در اين نوشته ها خلاصه كرد. همه از عملكرد او خبر دارند.بخصوص در آن روز با توجه به اخبار جديدي كه از افلاكي منتشر مي شد، به نظر مي رسيد رئيس جمهور سرگرم تفكر در مورد برنامه پهپادهايي بود آن را بسيار توسعه داده بود و نتايج مرگباري داشت و نيز مرگ بن لادن كه هنوز هم با گذشت چندين ماه در سراسر جهان صدا كرده است.

اوباما به دستيارانش به آرامي گفته بود«من در كشتن مردم واقعا ماهر هستم»نمي دانستيد كه قرار است اين يكي از قوي ترين برنامه هاي من باشد»عبدرالرحمن الافلاكي پسر 16ساله انور نيز كه شهروند امريكايي بود در يك حمله پهپادي جداگانه دو هفته پس از مرگ پدرش كشته شد.
پدر بزرگ او گفت نوه من به دست دولت خودش كشته شد.دولت اوباما بايد بخاطر اين اقداماتش پاسخگو  و مسئول باشد.

اوباما كه در سال 2009 برنده جايزه صلح نوبل شد سرپرستي توسعه برنامه كشتار هدفمند سيا را برعهده داشته است. دفتر خبرنگاري پژوهشي تخمين زده  از سال 2004 اين برنامه  بين 2528 تا 3648نفر را در پاكستان كشته است.

در ميان كشته شدگان مادربزرگي بود كه خانواده اش ماه گذشته براي شركت در جلسه استماع كنگره و تلاش براي پايان دادن به حملات پهپاد ها به واشنگتن آمدند. با وجود قول هاي رئيس جمهور براي شفافيت بيشتر در مورد برنامه پهپادها دولت او همچنان با انتقادهاي فراواني براي پنهانكاري در مورد حملات مواجه است.

هافينگتون پست ماه گذشته گزارش داد كه ائتلافي از گروه هاي حقوق بشر و خبرنگاران به دولت فشار مي آورند تفكراتي را كه از اين برنامه حمايت مي كنند را فاش كند.

اين گروه ها در نامه اي نوشته بودند:«در حالي كه دولت ملزم به حفظ صحيح و طبقه بندي مناسب اطلاعات است،وقتي برنامه هاي امنيت ملي و اقدامات جامعه اطلاعاتي ما در لفاف پنهانكاري پيچيده مي شود دموكراسي پيشرفت نمي كند.»

اين گروه ها ابراز اميدواري كرده اند كه دولت اوباما با اتخاذ اقدامات عملي به دفتر حقوقي وزارت دادگستري و دادگاه اطلاعات خارجي دستور دهد افكار و دلايل حقوقي را كه اساس جنگ پهپادي  و عمليات جاسوسي آژانس امنيت ملي را فراهم مي كند فاش كنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار