معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:عوامل متعددی می تواند موجب بروز بیماری تنفسی در استان خوزستان شود،اما موضوع اسیدی بودن باران های اخیر هنوز به اثبات نرسیده است.

به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  جمال شاکری  با اشاره به تشکیل کارگروهی برای بررسی مراجعه بیش از چهار هزار نفر به بیمارستان های استان بر اثر بیماری های تنفسی گفت: احتمال داده می شود وضعیت جوی هوا در بروز این مشکل دخیل باشد که برای بررسی بیشتر این مشکل کارگروه بحران در استان خوزستان تشکیل شده است.
 
وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست خوزستان در حال بررسی پارامترهای آلایندگی هوا از طریق ایستگاه های سنجش هوا است افزود: عوامل متعددی می تواند باعث به جود آمدن این بیماری شود اما احتمال تاثیر گرد و غبار در بروز این بیماری بسیار کم است زیرا در چند ماه اخیر گرد وغباری در خوزستان وجود نداشته است.
 
معاون مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درباره احتمال اسیدی بودن باران های اخیر در استان خوزستان و اهواز گفت: دراین خصوص هنوز به یقین نرسیده ایم و تا موضوعی اثبات نشود نمی توان آن را تایید کرد.
 
شاکری بیان داشت:دوشنبه نیز جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان برگزار شد و اطلاعات به دست آمده از طریق معاون عمرانی در اختیار استاندار خوزستان قرار داده شد.
 
وی افزود:اطلاعاتی نیز از ایستگاه های سنجش هوا در ارتباط با وضعیت آلاینده ها در زمان بارندگی ها جمع آوری شده و در اخیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قرارداده شده است.
 
گفتی است ؛پس از بارندگی دو شب پیش در اهواز و برخی از شهر های استان خوزستان شمار زیادی از مردم با داشتن علایمی مانند تنگی نفس و مشکلات ریوی به بیمارستان های استان مراجعه کردند که افزایش این مراجعات موجب شد، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای بررسی این مشکل ستاد بحران تشکیل دهد.
 
خوشبختانه بر اساس خبرهای به دست آمده تاکنون در هیچ کدام از بیمارانی که به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند علایم بیماری عفونی دیده نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسید ، باران ، اهواز ، بیمار ، تنفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
خدایا شکر
آخرین اخبار