افتخارآفرینان ورزش قم در مسابقات پاراآسیایی 2013 مالزی توسط اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، به پاس کسب مدال طلای پیکارهای والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در کشور مالزی، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم از این سه قهرمان ارزنده قدردانی کردند.

به همین منظور عباس جهان‌بینی مدیرکل ورزش و جوانان و محمد پیروزمنش رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین به اتفاق سید مهدی غیاثی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان امروز در منزل محمد محمدنژاد ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر و همچنین حسین گلستانی و مرتضی جعفری ملی‌پوشان والیبال نشسته حضور یافته و از آن‌ها تجلیل کردند.

محمد محمدنژاد همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی مالزی شد ضمن این‌که حسین گلستانی و مرتضی جعفری نیز همراه با تیم ملی والیبال نشسته قهرمان این رقابت‌ها شدند.

این در حالی است که حاصل تلاش کاروان اعزامی ورزشکاران جانباز و معلول رده سنی جوانان کشورمان با عنوان کاروان غدیر در این پیکارها موفق به کسب 59 نشان رنگارنگ شد و بدین ترتیب کاروان ایران عنوان نایب قهرمانی سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی مالزی را کسب کرد.

با توجه به احتساب مجموع مدال‌های کسب شده توسط ملی‌پوشان جوان دارای معلولیت کشورمان در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی مالزی، در نهایت ایران با کسب 27 نشان طلا، 13 نشان نقره و 19 نشان برنز در جایگاه دوم آسیا در این پیکارها قرار گرفت.

کاروان فرهنگی ورزشی غدیر متشکل از ورزشکاران جوان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با 75 ورزشکار در این رقابت‌ها حضور یافت ضمن این‌که کاروان ایران در بخش ورزشکاران فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان موفق به کسب 13 نشان رنگارنگ، شامل چهار طلا، چهار نقره و پنج برنز شد.

کشور ژاپن با 84 مدال، 39 طلا، 20 نقره و 25 برنز در جایگاه نخست ایستاد و پس از کاروان ایران که 59 مدال کسب کرد، کشورهای چین با 38 مدال ( 25 طلا، هشت نقره، پنج برنز)، مالزی با 59 مدال (19 طلا، 22 نقره، 18برنز) و تایلند با 36 مدال (16 طلا، 11نقره، 9 برنز) به ترتیب عناوین سوم تا پنجم را به دست آوردند.

این در شرایطی است که در دور پیشین این مسابقات که سال 2009 به میزبانی ژاپن و در شهر توکیو برگزار شد کاروان ایران با نام رمضان و با حضور 50 ورزشکار در 6 رشته در این بازی‌ها شرکت کرد و با کسب 27 مدال طلا، 25 نقره، 17 برنز و مجموع 69 مدال در جایگاه دوم ایستاد.

سومین دوره این رقابت‌ها به میزبانی کشور مالزی از چهارم تا هشتم آبان‌ماه در شهر کوالالامپور با حضور یک‌هزار و 453 ورزشکار و 14 رشته ورزشی برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.