صالحی خطاب به غربی‌ها گفت: ملت ایران را آزموده‌اید، اما بیش از این نیازمایید چون ملت با وحدت و انسجام کامل در برابر ظلم ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز سه شنبه(14ابان) مراسم خاکسپاری شهدای گمنام در سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

"علی اکبر صالحی" رئیس این سازمان در سخنرانی قبل از خاکسپاری شهدا، گفت: دو شهیدی که امروز خاکسپاری آنها در محوطه سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود، به ظاهر گمنامند و در حقیقت شهید ملت ایران در راه اعتلای وطن هستند.

وی تصریح کرد: ریشه کلمه شهید از شاهد و شهد می‌آید یعنی کسی که ناظر است و شهید یک ناظر دائمی و همیشگی بر رفتار و اعمال ما خواهد بود.
 
صالحی اظهار داشت: این شهیدان، شهیدان ملت هستند و چه بسا ما گمنام هستیم چرا که آن‌ها عزت، سربلندی و افتخار را به ملت بخشیدند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با این زمزمه‌ها و درک حقایق شهدا پا به میدان گذاشتند و  بر ضد ظلم، استکبار و دین ستیزان راهی را انتخاب کردند که جاودانه شدند.
 
وی با بیان اینکه احساس می‌کنم شهدا دو پیام برا ما دارند، افزود: اولین پیام اینکه شهدا از ملت بزرگ ایران به خاطر اینکه پس از 34 سال از گذشت انقلاب و 20 و خورده‌ای سال از پایان جنگ هنوز یاد و خاطره آنها را زنده نگه می‌دارند، تشکر می‌کنم و شهدا سپاسگزار چنین همتی از ملت ایران هستند.
 
وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: پیام دیگر شهدا این است که راه و روش و اصولی که در آن شهید شدند و گرانققیمت ترین سرمایه خود را که همان حیاتشان بود در راه تحقق  آرمان‌ها گذاشتند، بنابراین از ما می‌خواهند پیرو راهشان باشیم.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: هرکسی هر مقام و مسئولیتی که هست باید وظیفه‌اش را درست انجام دهد و ما نمی‌توانیم بگوییم در امور جاهل بوده‌ایم.
 
صالحی ادامه داد: ما باید متوجه مسئولیت سنگین خود باشیم و هر کدام از وظایفمان را به نحو احسن انجام دهیم چرا که این خواسته شهداست.
 
وی تصریح کرد: اگر دست به دست هم بدهیم و وظایفمان را درست انجام دهیم وعده الهی محقق می‌شود چرا که شهیدان شهید راه انسان دوستی و عدالت طلبی بوده‌اند.
 
وزیر سابق امور خارجه کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز پیامی جز صلح، دوستی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی نداشته و ما نه ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم.
 
صالحی افزود: تقارن امروز با اول محرم و 13 آبان گویای این حقیقت است که ملت استوار و محکم ایستاده و مقاومت عقلانی که منشاء آن در عزت، حکمت و مصلحت است را در پیش گرفته است.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما نسبت به منافع ملی و مصلحت کشور فروگذار نخواهیم کرد، چرا که ملت در 34 سال گذشته زیربار فشار نرفته و هزینه گرانی را پرداخته تا ثابت کند در استقلال سیاسی خود هرچه دارد تقدیم می‌کند و شهدا نشانه‌ای از این حقیقت هستند.
 
صالحی خطاب به غربی‌ها گفت: ملت ایران را آزموده‌اید، اما بیش از این نیازمایید چون ملت با وحدت و انسجام کامل در برابر ظلم ایستاده‌اند.

وی اظهار داشت: اگر طرف مقابل به این درک و استنباط رسیده که دیگر فشار و ظلم  برعلیه ملت ایران راه به جایی نمی‌برد و آماده تعامل است، ما مهم در چارچوب عدالت خواهانه بدون پیش شرط آماده مذاکره برای برون رفت از پرونده هسته‌ای هستیم.
 
صالحی تاکید کرد: نشانه‌های خوبی وجود دارد و امیدوارم طرف مقابل اشتباهاتی مثل گذشته را نکند و اگر آمادگی داشته باشد، فرآیند برد_ برد برای طرفین و همچنین جامعه بین‌الملل و استحکام  NPT ایجاد شود.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: به عنوان کشوری داررای تکنولوژی هسته‌ای نمی‌خواهیم معاهده NPT دچار تزلزل شود چرا که معاهده در جهت جلوگیری از انتشار سلاح‌های هسته‌ای موثر است و ا گر طرف مقابل با این درک و استنباط جلو باید برد سومی هم برای جامعه بین‌الملل ایجاد می‌شود.                                                                   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهید ، انسان ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار