بحث عمده‌ای که بزرگنمایی شده، موضوع زیر میزی است که دامن زدن به آن روابط بین بیمار و پزشک را دچار اختلال می‌کند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: بحث عمده‌ای که توسط برخی افراد بزرگنمایی شده است،موضوع پدیده "زیر میزی" است که شایع کردن آن درست نبوده و دامن زدن به آن روابط بین بیمار و پزشک را دچار اختلال می‌کند، "نظام سلامت" در جامعه پزشکی نظامی نیست که به این شکل با آن برخورد کرد ،پزشکانی هم وجود دارند که با خلوص نیت فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: مشکلات صنفی در جامعه پزشکی وجود دارد که یکی از آن‌ها واقعی شدن "تعرفه‌ها" است که تا به امروز این معما حل نشده ،موضوع تعرفه‌ها معمای چند وجهی است که برای حل این مشکل باید همه باید دست به دست هم دهند، واقعی شدن تعرفه‌ها ظلمی به مردم وارد نخواهد کرد در این خصوص باید "بیمه‌ها" را قوی‌تر کنیم.

پیوندی در ادامه اظهارکرد: خوشبختانه همگرایی بسیار خوبی در "نظام سلامت"بین نظام پزشکی کشور، نظام پزشکی تهران و وزارت بهداشت و سایر ارگان‌ها اتفاق افتده است که اگر از این همگرایی استفاده نکنیم شاید دیگر چنین فرصتی پیش نخواهد آمد. در گذشته به دلیل مشکلاتی که وجود داشت نیروهای سازمان‌ها صرف خنثی کردن کنش‌ها و واکنش‌های بین آن‌ها می‌شد. 

وی افزود: جامعه پزشکی مشکلات عدیده‌ای دارد که مهم‌ترین آن بحث منزلت و هویت جامعه پزشکی است که این جایگاه دچار اختلال شده است، اصلی که در امر "سلامت" مهم است رابطه معقول و محترمانه بین بیمار و پزشک است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.