جمال ساداتیان:

ورود میلیاردرها به فیلمسازی مراودات سینمایی را به هم می‌ریزد / سالن‌سازی بودجه کلانی می‌طلبد

ورود افراد با سرمایه‌های کلان در عرصه‌ی فیلمسازی به مانند بودجه‌های دولتی برای این سینما مشکل‌ساز خواهد بود.

"سید جمال ساداتیان" تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، درخصوص حضور میلیاردرها به عرصه فیلمسازی در سینما گفت: به قدری توان اقتصادی سینما ضعیف است که باید با ورود و تزریق هر سرمایه‌ای از بیرون سینما استقبال کرد. 

وی افزود: در سینما بخش ساخت فیلم از توسعه زیرساخت‌های سینما است. ما هم اکنون به لحاظ سالن‌های نمایش به شدت دچار بحران هستیم چرا که فیلم در حد معمول و به اندازه نیاز کشور ساخته می‌شود اما هم اکنون سینما از ساخت سالن سازی رنج می‌برد. 

"ساداتیان" اظهار داشت: تهیه‌کنندگی یک حرفه‌ی تخصصی است بنابراین ورود هر فردی تنها به دلیل برخورداری از سرمایه، به سینما چندان موفقیت آمیز نخواهد بود. 

وی ادامه داد: شاید موفق تر از این موارد، ورود بودجه‌های دولتی به سینما است که به جای کمک به روند و حال سینما، مشکل آفرین خواهد شد. 

این تهیه کننده بیان کرد: بیشترین مشکلات شکل گرفته در سینما، رانت خواری‌هایی است که بابت تزریق این پولها ایجاد شده است. 

"ساداتیان" اظهار داشت: حضور این دوستان میلیاردر در عرصه‌ی سینما، نباید در مجموعه‌ی فیلم سازی باشد بلکه باید در پروسه‌ی زیرساخت‌ها وارد شوند. 

"ساداتیان" عنوان کرد:  ما حداقل در تهران با کمبود 100 سالن سینمایی مواجه هستیم چرا که ورود به سالن سازی بودجه‌های کلانی را می‌طلبد که این بضاعت در تهیه کنندگان سینما وجود دارد اما دلیل بضاعت کم، امکان ورود به پروسه سالن سازی را به آنها نمی‌دهد بنابراین این میلیاردرها اگر علاقمند کمک به سینما هستند باید در این بخش وارد شوند. 

وی تصریح کرد: این افراد بعد از ورود در عرصه سالن سازی بعد از مسلط شدن در این عرصه می‌توانند بعدها وارد فیلم سازی هم شوند اما تنها ورود این افراد به دلیل سرمایه در عرصه سینما، تنها مراودات سینما را به هم می‌ریزد همانگونه که این رانت‌ها تاکنون سینما را دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/ص
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.