عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: بازنشستگان شريف‌اند و بر گردن جامعه حق دارند، گرفتاري آن بيش از سايرين است لذا نگاه به موي سفيدان بايد جدي‌تر باشد نه آنکه به آنان پست و مسئوليت دهيم، به جاي اشتغال مجدد بازنشستگان فرزندانشان را دريابيم که دغدغه تمام زندگي‌شان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "قاسم احمدي‌لاشکي" نماينده مردم نوشهر و چالوس در جلسه علني امروز سه‌شنبه(14 آبان) در نطق ميان دستور، با اشاره به یوم‌آلله 13  آبان، گفت: از حضور معنا دار اقشار مختلف کشور به خصوص دانش آموزان و دانشجويان در مراسم یوم‌الله 13آبان، روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، که به فرامين امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لبيک گفتند، تقدير و تشکر مي‌کنم.
 
وي در ادامه افزود: اگر بنا باشد طبق آنچه که با مردم پيمان بسته‌ايم، صداي ملت را در خانه ملت نمايندگي کنيم، گمان مي‌کنم ذائقه‌ي کثيري از مردم براي عبور از چالش‌ها و موانع در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي تلاش و پشتکار و اهتمام مضاعف براي همه مسئولان و خادمين به اين نظام است، همچنين تسهيل به اين خواسته‌ها جز در سایه تعامل، وحدت و همدلي دو سوي مجلس و دولت، مبتني بر عقلانيت، حرمت، عزت و شان نظام مقدس جمهوري اسلامي نخواهد بود.
 
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصريح کرد: بايد براي تقويت جايگاه جمهوري اسلامي و احقاق حقوق مردم در سايه سار ولايت، روابط دولت و مجلس را به يک فضاي کم‌نظير در تاريخ سياسي اين کشور بدل کنيم و مشتاقانه بر طرح برنامه‌هاي اين دو قوه که داراي منطق و ساختار صحيح در چهارچوب قانون اساسي ما است، فارغ از هر نگاه سياسي صحه بگذاريم.
 
احمدي‌لاشکی ادامه داد: چگونه مي‌شود حرف حق يا طرح صحيح را شنيد و صرفا به جهت زاويه اندک سياسي آن سخن يا طرح آن را رد کرد و منطق را فداي سلايق کرد.
 
وی اظهارداشت: امروز براي حل مشکلات مردم بايد در کنار مردم باشيم، به قول پيامبر اسلام (ص) رفع گرفتاري و همدلي با مردم بهتر از روزه و اعتکاف يک ماهه است، مگر مشکلات جوانان بيکار را در حوزه‌هاي انتخابيه شاهد نيسيتم، مگر آمار اعلام شده نرخ بيکاران تحصيل کرده از سوي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به رقم 40 درصد يابيشتر را مطلع نيستيم، مگر قيمت هاي سرسام‌آور کالا‌ها و اجناس را در بازار مشاهده نمي‌کنيد؟
 
نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس تاکيد کرد: ما صاحب کشوري بزرگ با مردماني باهوش و جوان هستيم، اما بايد با تلخي و شرمندگي نقاط ضعف را بپذيريم ، ما بيمارگونه عمل مي‌کنيم، بيماري هستيم که مزرعه گندم، برنج، چاي، پنير و چغندر را با نفت به آتش مي‌کشيم، ما بيماري شده‌ايم که کارخانه توليدي و صنعتي از نساجي تا اتومبيل‌سازي را با نفتو گاز مي‌سوزانيم، آري ابتدا نفت و گاز خود را مي‌فروشيم سپس ارز به دست آمده را در اختيار واردکنندگان قرار مي‌دهيم تا واردات کالاهاي گوناگون توليدات کشاورزي و صنعتي ما را نابود ‌کند.
 
وي در ادامه افزود: آيا در شان کشور ما آن است که برنج را از خارج وارد کنيم، جواب کشاورزان زحمتکش را چه بدهيم، وزراي کشاورزي و صنعت و معدن و تجارت چرا اشکال را بر گردن نمي‌گيريد و به گردن يکديگر مي‌اندازيد پاسخگوي واردات بي‌رويه چيست بله همين مسائل موجب شده تا اصطلاح کشت و کار جايش را به کسب و کار دهد.
 
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات خطاب به دکتر روحاني، اظهار داشت: بازنشستگان شريف‌اند و بر گردن جامعه حق دارند، گرفتاري آن بيش از سايرين است لذا نگاه به موي سفيدان بايد جدي‌تر باشد نه آنکه به آنان پست و مسئوليت دهيم، به جاي اشتغال مجدد بازنشستگان فرزندانشان را دريابيم که دغدغه تمام زندگي‌شان شده‌اند.
 
نماينده مردم نوشهر و چالوس در پايان خطاب به وزير کشور خاطر نشان کرد: اين روزها به گوش مي‌رسد جاده‌هاي شمال به خصوص جاده تهران چالوس جهت تردد احتمال اجراي طرح زوج و فرد دارد،‌ لطفا پيگيري کنيد به جاي اين گونه طرح‌ها وزارت راه و شهر سازي قطعات دو و سه آزاد راه را به اتمام رساند، اين چه موضوع غير کارشناسي است که مطرح مي‌شود بيش از اين مردمان سخت‌کوش اين منطقه کم مهر نباشيد و مطمئن باشيد که نمايندگان البرز و مازندران اجازه چنين اقدامي را نخواهند داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شان ، کشور ، برنچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار