نماینده مردم اهواز گفت: غرب بداند مجلس شورای اسلامی به نام عزت و شرافت ایران انقلابی راه هر گونه کرنش، اشتباه محاسباتی و انحراف از معیار را خواهد بست با صدای بلند و با افتخار می‌گویم مجلس انقلابی سنگر نخست دفاع از حریم ولایت، امنیت کشور، دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز و باوی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 14 آبان) ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم گفت: ملت ایران روز گذشته با حضور در یوم‌الله 13 آبان حماسه بی‌بدیل دیگری را خلق کردند. 
 
وی ادامه داد: حضور ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه در مقر سازمان ملل و دفاع از حقوق خدشه ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر است و امیدواریم تلاش مسئولان سیاست خارجی با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت برای رفع تحریم‌های دشمن به نتیجه برسد اما همه باید بدانند حماسه سازان 9 دی و 13 آبان با صبر و حساسیت انقلابی حوادث پیش رو، به نظاره نشسته‌اند. 

موسوی در ادامه تصریح کرد: کوچکترین تمرد از راهبرد تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در عرصه تعاملات خارجی شناسنامه سیاسی هر فرد یا گروه و جریانی را باطل خواهد کرد، دست چدنی و دستکش مخملی هم چنان پابرجاست و مغلوب شدن در پی تغییر لحن آمریکایی‌ها حرکتی ساده لوحانه است چرا که اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا به حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و فتوای خردمندانه رهبری روشنگرانه و خردمند انقلاب محصول مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار جهانی بود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ادامه اظهار داشت: غربی‌ها بدانند از مشروطه تا انقلاب 57 به یمن بیداری اسلامی، ملت برومند ایران هر دولتی که از مدار عزت، استقلال و آزادی این مرز و بوم عدول کرد، لاجرم سقوط کرده است و بهتر است که قدرشناس متانت و مدارای اسلامی، دیپلماسی عمومی و اعتمادساز ایران اسلام باشند.
 
وی ادامه داد: دور باطل مذاکره برای مذاکره با ادامه تحریم‌های شیطانی و غیرانسانی دیگر پذیرفته نیست، قلب خاورمیانه نبض تپنده جهان اسلام و نگین درخشان کشورهای غیرمتعهد و کلید حل بسیاری از تنش‌ها و چالش‌های بین‌المللی است، معامله دُر غلطان با آبنبات‌های دیپلماتیک در دیپلماسی جمهوری اسلامی جایی ندارد.
 
موسوی تاکید کرد: غرب بداند مجلس شورای اسلامی به نام عزت و شرافت ایران انقلابی راه هر گونه کرنش، اشتباه محاسباتی و انحراف از معیار را خواهد بست با صدای بلند و با افتخار می‌گویم مجلس انقلابی سنگر نخست دفاع از حریم ولایت، امنیت کشور، دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
 
وی ادامه داد: در همین فرصت جا دارد از بصیرت انقلابی و کلام هوشمندانه رئیس دستگاه قضا حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی قدردانی کنم که با آگاهی کامل به حرکت خزنده دشمنان نظام اعلام کردند بساط هرگونه فتنه انگیزی و فتنه گران را برخواهند چید.
 
موسوی خطاب به رئیس‌مجلس گفت: برخی از افراد در گمانه زنی‌های خود، رئیس مجلس آینده را مشخص کرده‌اند آیا زمان آن فرا نرسیده که اصولگرایان مجلس به وحدت برسند و فراکسیونی واحد تشکیل دهند.
 
نماینده اهواز هم چنین خطاب به رئیس‌جمهور بیان کرد: در روزهای اول روی کارآمدن خود فرمودید بنده با داس نیامده‌ام بلکه با کلید تدبیر آمده‌ام اما شواهد و قرائن موجود این گفته را تایید نمی‌کند بلکه به جای داس با کمباین در حال درو کردن برخی مدیران هستید شما با کدام معیار فردی که از مجلس رای اعتماد برای وزارت علوم می‌گیرد را به عنوان قائم مقام وزارت علوم منصوب می‌کنید آیا این دهن کجی به مجلس نیست.
 
وی در ادامه در مورد مشکلات حوزه انتخابیه گفت: در مورد مسئله و مشکلات کارون اطلاع دارید آیا می‌دانید کارون که شریان حیاتی خوزستان است به کانالی برای دفع فاضلاب‌های شهری تبدیل شده و دیگر رمقی ندارد این روزها مردمان دیار کارون با تشکیل زنجیره‌های انسانی می‌خواهند بگویند ما از موهبت نفت و گاز محرومیم و هم چنین بلای ریزگردها جان ما را به تنگ آورده است اما کارون تنها دلخوشی ماست.  
 
موسوی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: آیا اطلاع دارید شهرستان اهواز و رودخانه کارون برای دومین سال متوالی به عنوان اولین شهر و رودخانه آلوده جهان شناخته شده است و آیا می‌دانید در هفته گذشته پس از بارندگی‌ها به علت همین آلودگی‌ها تعداد 4 هزار نفر از مردم خوزستان خصوصا کودکان و سالمندان راهی بیمارستان‌ها شدند.  
 
وی ادامه داد: هزاران سال است که کارون زنجیره گسترش و وحدت مردمان از زاگرس و خلیج فارس بوده است و براساس همه موازین زیست محیطی، امنیتی اقتصادی سیاسی طرح انتقال آب کارون نباید ارجاع شود.  

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، حوادث ، شهرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار