اینکه از منظر گردانندگان نشریات زنجیره ای، اظهارات فلان هنرمند مبتذل و یا جشن تولد و مواضع فلان ورشکسته سیاسی از قابلیت برجسته سازی زیادی برخوردار است، چندان تعجب برانگیز نیست؛ اما اینکه روزنامه ای ریشه دار که هنوز هم تیترهای تهییجی اوایل انقلابش در اذهان موج می زند، بویژه در چند وقت اخیر به خط مشی نشریات زنجیره ای گرایش پیدا کرده، جای بسی تامل و شگفتی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه اخیر مسئولان عالی قضایی، طی اظهاراتی مهم، نسبت به شکل گیری یک جریان خزنده فرهنگی با ابعاد سیاسی و امنیتی در کشور هشدار داد.

اشاره مستقیم رییس دستگاه قضا، انتشار مقاله ای موهن در یکی از روزنامه های اصلاح طلب بود، که در آستانه عید غدیر، تحریف تمام قطعیات تاریخی و متون روایی و اعتقادات ریشه دار مردمی را در دستور کار قرار داده بود.

آیت‌الله آملی لاریجانی در سخنان خود به دوران اصلاحات و لجام گسیختگی مطبوعات این دوران در هتک حرمت ارزش های دینی نیز اشاره کرد و تصریح داشت که در زمان کنونی نیز جریانی خاص در تدارک به راه انداختن همان بساط است.

اظهارات مهم رئیس دستگاه قضا، در نشریات بسیاری بویژه اصولگرا بازتاب گسترده ای پیدا کرد، اما در مقابل مطبوعات اصلاح طلب بنا بر مشی و جهت گیری خاص خود ترجیح دادند، این اظهارات را یا پوشش ندهند و یا با میزان ضریب دهی و برجسته سازی پایین ارائه کنند.

اینکه از منظر گردانندگان نشریات زنجیره ای، اظهارات فلان هنرمند مبتذل و یا جشن تولد و مواضع فلان ورشکسته سیاسی از قابلیت برجسته سازی زیادی برخوردار است، چندان تعجب برانگیز نیست؛ اما اینکه روزنامه ای ریشه دار که هنوز هم تیترهای تهییجی اوایل انقلابش در اذهان موج می زند، بویژه در چند وقت اخیر به خط مشی نشریات زنجیره ای گرایش پیدا کرده، جای بسی تامل و شگفتی دارد.

روزنامه اطلاعات با سابقه ای درخشان در عرصه مطبوعات داخلی، در مدت اخیر رویکردی مشابه با نشریات زنجیره ای را در پیش گرفته است؛ برای تایید این مدعا می توان به نگاه این رسانه به سخنان بسیار مهم رئیس دستگاه قضا ( که در 8 آبان ایراد شد) اشاره کرد.


 
روزنامه اطلاعات- 9آبان1392

 با توجه به محتوای سخنان آیت الله آملی لاریجانی هم به عنوان رئیس قوه قضاییه و هم به عنوان یک متفکر برجسته ، انتظار ، پوشش همه جانبه و برجسته این اظهارات توسط روزنامه اطلاعات بود.
 
"اطلاعات" روزنامه ای که زمانی بهترین تیترهای تاریخ مطبوعات ایران از جمله " شاه رفت" و " امام آمد" را در صفحه اول خود کار می کرد، این روزها به همسویی با نشریات فله ای هدایت شده روی آورده است و رپرتاژآگهی برای یکی از اصحاب فتنه را رسالت اصلی خود تعریف کرده است.

محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات که این روزها در محافل اصلاح طلبی حضوری پررنگ دارد، از اینکه روزنامه تحت مدیریتش ( اطلاعات) به تریبون برخی عناصر افراطی جریان فتنه تبدیل شده است، مشعوف به نظر می رسد.

ریشه این شعف را می توان در جشن تولدهایی جست و جو کرد، که دعایی پای ثابت و شمع محفل آن ها است. جشن تولد هایی برای یکی از فتنه گران 88، که مدیر روزنامه اطلاعات در تدارک آن سنگ تمام می گذارد؛ از تهیه کیک تولد گرفته تا شعر خوانی.



 
    
البته ما جناب آقای دعایی را بصورت جدی از نیروهای انقلاب محسوب می کردیم؛ اما اینک در این عرصه او را جدی نمی گیریم.


 
روزنامه اطلاعات- دوشنبه 22 مهر 1392

 



بنیادباران-جشن تولد یکی از اصحاب فتنه

با تحلیل محتوا مطالب روزنامه اطلاعات در چند صباح اخیر، به وضوح این نکته خودنمایی می کند که  روزنامه مزبور در مطالب و محتویات خود، پیوندی ناگسستنی را با نشریات زنجیره ای اصلاح طلب منعقد کرده است.

برای نمونه در صفحه نخست روزنامه اطلاعات مورخ 12 آبان 92، به سیاق نشریات زنجیره ای اصلاح طلب، هیچ خبری از فراخوان دعوت به راهپیمایی روز مبارزه با استکبار(13 آبان) به چشم نمی خورد.

در پایان شاید یادآوری زنهار رئیس دستگاه قضا که در ابتدای این وجیزه مطرح شد، خالی از لطف نباشد؛" یک جریان خزنده فرهنگی با ابعاد سیاسی و امنیتی در حال شکل گیری است". جریان خزنده‌ای که سرعت و قدرت سرایت بالایی دارد و روزنامه اطلاعات را در میدان خود به بازی گرفته است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار