نمايشگاه توانمنديهاي ساخت داخل ،دركاهش خسارات ناشي از تحريمهاي اقتصادي موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،معاون وزيرصنعت،معدن وتجارت گفت: برگزاري نمايشگاه ملي ساخت داخل فرصتي براي صنعتگران در جهت كاهش وابستگي اقتصادي خارجي است.

سيد محمد علي سيد ابريشمي پیرامون برگزاری نخستین نمایشگاه ملی ساخت ایران در مشهد مقدس افزود: طرح برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي ساخت داخل با اطمينان به توانمندي هاي موجود در صنايع کوچک و متوسط ايران در تامين نيازمندي‌هاي صنايع مادر و کلان کشور براي ساخت قطعات و تجهيزات مورد نياز ايشان توسط صنعتگران داخلي و به منظور كاهش وابستگي هاي خارجي در راستاي سياست اقتصاد مقاومتي، انجام شده است.

وي گفت: شركت شهركهاي صنعتي استان خراسان رضوي به عنوان پيشنهاد دهنده و طراح اين نمايشگاه از سوي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران مامور برگزاري آن در مشهد شد.

مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران برگزاري اين نمايشگاه را يك حركت جمعي از سوي سازمان‌هاي حمايتي و تاثير گذار بر عملكرد صنايع مولد دانست و افزود: به منظور بررسي دقيق تر، جلسات هم انديشي در محل شرکت شهرك‌هاي صنعتي خراسان رضوي با حضور نمايندگاني از صنايع بزرگ كشور (صنايع فولادسازي، نيروگاه‌ها، پالايشگاه، پتروشيمي، سيمان، خودروسازي) و شرکت‌هاي دولتي (توزيع برق، پخش فرآورده هاي نفتي، شرکت بهره برداري نفت و گاز شرق) به عنوان بخشي ازذينفعان و حاميان در اين نمايشگاه برگزار و برپايي آن از نظر اكثر شركت كنندگان مورد حمايت و تائيد قرار گرفت.

وي در تشريح اهداف سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در برگزاري نمايشگاه توانمنديهاي ساخت داخل اظهار کرد: طرح و بررسي نيازمندي هاي (تجهيزات و قطعات) صنايع مادر و کلان در نمايشگاه، آشنايي با توانمندي هاي صنايع کوچک توليد کننده و بازسازي کننده تجهيزات و قطعات استراتژيک کشور و ارتقاء سطح دانش و تخصص توليدکنندگان در حوزه هاي فني، حقوقي، مالي از جمله اهداف مورد نظر در برگزاري اين نمايشگاه است.

ابريشمي افزود: ايجاد بستري در زمينه تقويت ارتباطات صنايع کوچک با صنايع بزرگ و ايجاد فرصت‌هاي شغلي و سرمايه گذاري هاي جديد نيزبه عنوان دستاوردهاي اين نمايشگاه پيش بيني شده است.

وي گفت: به منظور بهره برداري هرچه بيشتر شركت كنندگان و بازديد كنندگان از نمايشگاه توانمنديهاي ساخت داخل و بر اساس نيازسنجي هاي كارشناسي برنامه هاي جانبي نيز طراحي شده است كه از آن جمله به برگزاري پانل هاي تخصصي در نمايشگاه، نمايش نيازمنديهاي صنعت کشور به صورت قطعات نمونه، نقشه فني و يا تصوير، حضور خوشه هاي مرتبط(تجهيزات نفت و گاز، صنايع ريلي، قطعات خودرو ) در نمايشگاه، اعزام تورهاي صنعتي جهت بازديد نمايشگاه از سراسر کشور و برگزاري نشست‌هاي تخصصي بررسي موانع موجود در ساخت داخل و بازسازي قطعات و تجهيزات با حضور دست اندركاران و كارشناسان اين حوزه مي توان اشاره كرد.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در پايان خاطر نشان کرد: برپايي حماسه اقتصادي و كاهش خسارات ناشي از تحريم‌هاي جهاني بر بدنه اقتصاد كشور با ايجاد پيوند بين صنايع كوچك و متوسط و صنايع بزرگ و حمايت از توليدات و تقويت صنايع داخلي ميسر خواهد شد و وظيفه سازمان‌هاي تاثير گذار در اين راستا ايجاد فرصت تبادل نظر و برگزاري نشست هاي مشترك بين توليد كنندگان و عرضه كنندگان به منظور شناخت ظرفيت‌ها و توانايي‌ها است.

هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن،زمین شناسی و صنایع وابسته، نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی و نما، نهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، راهسازی و عمران، ریلی، هفتمین نمایشگاه بین المللی فلزات(فولاد،متالورژی،قالبسازی،آهنگری،ریخته گری) و نمایشگاه صنعت ایران به همراه نخستین نمایشگاه ساخت ایران از14 تا 17 آبان ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی مشهد، برگزار می‌شود

برچسب ها: نمایشگاه ، ساخت ، داخل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.