پیش‌بینی می‌شود امسال 65هزار تن کیوی مرغوب از باغات موجود در شهرستان تنکابن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:تمام ظرفیت‌های سردخانه‌ای موجود در شهرستان آماده ذخیره‌سازی و نگهداری محصول تولیدی باغات کیوی تنکابن هستند.

اوجانی افزود:بهترین زمان آغاز برداشت کیوی از نظر کامل شدن میزان قند آن از نیمه آبان‌ماه به بعد است.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: 2 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی تنکابن به کاشت کیوی اختصاص دارد و 70 درصد محصول تولیدی این باغات قابل صادرات است و بیشتر به کشورهای آسیای میانه،حوزه خلیج فارس و عراق صادر می‌شود.

اوجانی افزود:مهم‌ترین دغدغه‌ ما در جهادکشاورزی در کنار اصلاح شیوه‌های کاشت، تولید محصولات زراعی و باغی،انتقال شیوه‌های نوین کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان و باغداران، افزایش بهره‌وری و صرفه اقتصادی تولیدکنندگان است.

به گفته وی برای رشد و توسعه کشاورزی صرفه اقتصادی امری مهم است و سبب پایداری و توسعه تولیدات این بخش می‌شود و این مسئله مهم با ایجاد صنایع جنبی و فرآوری به‌ویژه صنایع تبدیلی محقق می‌شود که علاوه بر افزایش تنوع در سبد تولید باغداران به‌ویژه کیوی‌کاران می‌تواند به ارتقای میزان اشتغال که یکی از مهم‌ دغدغه‌های دولت و نظام است نیز کمک شایانی کند.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت:هم‌اکنون سهم محصول کیوی 5هزار نفر اشتغال‌زایی را از تولید نهال، کاشت،داشت و برداشت میوه در شهرستان تنکابن به خود اختصاص داده که جمعیت قابل توجهی است و در صورت ایجاد صنایع جنبی و تبدیلی این جمعیت تا سه برابر نیز می‌تواند افزایش یابد/س.

برچسب ها: برداشت ، کیوی ، تنکابن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.