دبيرکل حزب الله لبنان در نخستين شب ايام محرم بر ضرورت پايبند بودن عملي به ارزش‌هاي اسلامي تاکيد و خاطرنشان کرد نبايد جنايات پيروان يک دين به نام دين نوشته شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، سيد حسن نصرالله همزمان با آغاز ماه محرم حسيني و ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در نخستين شب از ليالي محرم به ذکر مناقب اهل بيت(ع) پرداخت.

وي در بخشي از سخنان خود به جنايات آمريکا در جهان پرداخت و گفت: دولت آمريکا جنگ‌هاي زيادي در جهان ايجاد کرده و وحشي‌گري اين دولت در جهان روشن است. آمريکايي‌ها جنايت بزرگ انساني در هيروشيما و ناکازاکي مرتکب شدند.

سید حسن نصرالله افزود: ديروز امام خامنه‌اي بيانات زيبايي در سالگرد اقدام دانشجويان پيرو خط امام(ره) در تسخير سفارت آمريکا در ابتداي انقلاب داشتند. ايشان فرمودند  تنها سفارت آمريکا در تهران لانه جاسوسي نبوده است بلکه سفارتخانه هاي آمريکا در سراسر جهان لانه جاسوسي است. اين بيانات درست است. آمريکايي ها از دوستان خود نيز نظير رئيس جمهور فرانسه، صدر اعظم آلمان و نخست وزير انگليس و غيره جاسوسي مي کنند. هر سال شاهد آن هستيم که پهپادهاي آمريکا هزاران غير نظامي را مي کشند و هيچ کسي در جهان نمي گويد دولت اين کشور جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت مرتکب شده است. مقامات آمريکايي مي گويند با اين حملات نيروهاي القاعده و طالبان را هدف قرار مي دهند ولي در اين حملات 50 تا 150 نفر از غيرنظاميان که در عزا و عروسي حضور دارند هدف قرار مي گيرند و به قتل مي رسند. کشتار غير نظاميان را در افغانستان، پاکستان، يمن و سومالي توسط پهپادهاي آمريکا شاهد هستيم. من از القاعده و طالبان حمايت نمي کنم ولي چه کسي به آمريکا اجازه داده است براي کشتن يک نفر،100 تا 300 نفر از غيرنظاميان را به قتل برساند. چنين کشتاري تفکر مشترک آمريکا و القاعده است ولي اين فکر هيچ جايگاهي در اسلام و مسيحيت ندارد. 

دبيرکل حزب الله لبنان افزود: هيچ کس در جهان نمي تواند جنايت هاي گسترده دولت آمريکا را در جهان به دين مسيحيت تحميل کند. اين دين مي گويد اگر به گونه راستت سيلي زدند گونه چپ خود را نشان بده. هيچ کس نمي تواند اين دين را با اين فرهنگ مسئول اين جنايت ها بداند. دولت و ارتش آمريکا نمي توانند ادعاي پيروي از دين مسيحيت داشته باشند. همان طور که ما اقدام فردي که ضد ارزش هاي دين خود را انجام مي دهد ناشي از دين نمي دانيم از جهان مي خواهيم اشتباه و گناه هاي ما را به نام دين اسلام ننويسند. اگر برخي از مسلمانان جرايمي را مرتکب شوند نبايد اين جرايم به نام اسلام نوشته شود.

سيد حسن نصرالله با اشاره به انقلابي که در عرصه فناوري‌هاي ارتباطي رخ داده است، نقش نخبگان سياسي،فرهنگي و ديني اسلام را در حمايت از ارزش هاي دين بسيار مهم و ضروري دانست.

وي تاکيد کرد: جنگ بي‌اماني عليه دين اسلام به راه افتاده است و دشمنان اسلام در کمين بهره برداري کردن از اشتباه مسلمانان هستند و با استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته رسانه‌اي و ارتباطي مي خواهند اين اشتباه ها را بزرگ نشان دهند و به حساب دين اسلام به افکار عمومي جهان معرفي کنند و بايد نخبگان سياسي،فرهنگي و ديني اسلام درباره رفتارهاي خود هوشيار باشند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار