نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در اخطار قانون اساسی نسبت به وظایف "دیوان عدالت اداری" یادآور شد: ادارات دولتی نمی‌توانند نسبت به یکدیگر در "دیوان عدالت اداری" طرح شکایت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی نماینده مردم نائین در اخطار قانون اساسی نسبت به طرح اصلاح موادی از قانون معادن گفت: اخطار من براساس اصل 137 قانون اساسی این اصل وظایف "دیوان عدالت اداری" را مشخص می‌کند.
 
وی افزود: "دیوان عدالت اداری" مرجع رسیدگی به شکایات مردم نسبت به ادارات و بخشنامه‌های دولتی است، از این رو ادارات دولتی نمی‌توانند نسبت به یکدیگر در "دیوان عدالت اداری" شکایت کنند، پس عنوان "دیوان عدالت اداری" در طرح اصلاح موادی از قانون معادن که اعاده شده از شورای نگهبان است، باید به "دستگاه قضایی صالحه" تغییر عنوان دهد.
 
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت ضمن وارد دانستن اخطار تصریح کرد: باید نسبت به این موضوع رفع ابهام شود، از این رو برای رفع ابهام اضافه شدن عنوان "دستگاه قضایی صالحه" را در میان نمایندگان به رای می‌گذاریم.
 
پس از رای گیری این اخطار در میان وکلای ملت، نمایندگان مجلس با 109 رای موافق و 13 رای مخالف و 15 رای ممتنع با این اخطار مخالفت کردند و همان عبارت "دیوان عدالت اداری" در طرح اصلاح موادی از قانون معادن اعاده شده از شورای نگهبان باقی ماند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیوان ، عدالت ، اداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار