کوه‌نورد سرشناس جهان، مسؤل بخش اکسپدیشن گزارش کارگروه خود را با ذکر داستانی از اولین صعود «اورست» در سال ۱۹۵۳ آغاز کرد؛ آنچه که وی آن را «کوه نوردی با تدبیر و عاقلانه» نامید.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در جریان مجمع عمومی اتحادیه جهانی کوه نوردی، «داگ اسکات» کوه‌نورد سرشناس جهان، مسؤل بخش اکسپدیشن کمیته «دسترسی و اکسپدیشن» گزارش کارگروه خود را با ذکر داستانی از اولین صعود «اورست» در سال ۱۹۵۳ آغاز کرد؛ آنچه که وی آن را «کوه نوردی با تدبیر و عاقلانه» نامید.
 
با توجه به اهمیت موضوع، «محمد فهیمی»، نماینده فدراسیون کشورمان در این اجلاس، از «داگ اسکات» خواست که به طور اختصاصی سخنان خود را بازگو کند. در زیر فیلم این مصاحبه و ترجمه آن را مشاهده خواهید کرد.
 
داگ اسکات:
در ۲۷ می ۱۹۵۳ ، "تام بردیلن" و "چارلز اِوِنس" به قله جنوبی اورست رسیده بودن ... متاسفانه، کپسول اکسیژن "تام" از کار افتاد..."چارلز" به سمت او رفت و گفت: می تونی به سمت قله اورست ادامه بدی، ۴۰۰ متر تا قله بیشتر نمونده، اما به خودت بگو که شاید دیگه هرگز نتونی همسر و فرزندانت رو ببینی! ... "تام" به این حرف او فکر کرد و تصمیم گرفت تا در ازای دیدن خانواده اش از صعود اورست دست بکشه ... در مسیر بازگشت، به سختی و با خوش اقبالی تونستن خودشون رو به گردنه جنوبی برسونن...به این میگن «کوه نوردی با تدبیر!
برچسب ها: اسکات ، سرشناس ، جهان ، تدبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار