بررسي و ارائه فرصتهاي سرمايه گذاري در بخش معدن استان آذربايجان غربي نشست مشتركي با حضور يكي از سرمايه گذاران متقاضي در اين بخش، معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان امور اقتصادي و دارايي،معاون امور معادن سازمان صنعت معدن و تجارت استان، كارشناسان مركز و نماينده تام الاختيار سازمان صنعت و معدن در مركز خدمات سرمايه گذاري آذربايجان غربي برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه مركز خدمات سرمايه گذاري آذربايجان غربي، واقف بهروزي معاون اقتصادي و سرمايه گذاري اين سازمان در جلسه مذكور با اشاره به پتانسيلهاي معدني استان در زمينه هاي مختلف از جمله كانيهاي فلزي و سنگهاي تزئيني و ساختماني، سرمايه گذاري در استان آذربايجان غربي به لحاظ وجود منابع غني معدني و امكان صادرات به كشورهاي تركيه و ... را داراي توجيه پذيري مطلوب اقتصادي دانسته و مراتب آمادگي مركز خدمات سرمايه گذاري استان را براي مساعدت و تسهيل فرآيندهاي اداري مربوطه اعلام نمودند.

بهروزي با اشاره به وظايف و عملكرد مركز خدمات سرمايه گذاري استان، گفت: لازم است براي افزايش سرمايه گذاري و در نتيجه رشد اقتصادي استان، موضوع بهبود فضاي كسب وكار از سوي دست اندركاران امر جدي گرفته شده و زمينه لازم براي آن فراهم شود.

وي افزود: توسعه اقتصادي كشور بدون توجه به فضاي كسب و كار ، تسهيل فرايندهاي اداري و اجرايي سرمايه گذاري و توليد و نگاه ويژه و نو به بخش خصوصي و استفاده از اين ظرفيت بزرگ امكان پذير نيست.

بهروزي در ادامه با اشاره به سابقه موضوع و فعاليت متقاضي سرمايه گذاري در استان و تمايل وي به سرمايه گذاري در زمينه معادن استان، از معاون معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خواست كرد تا اطلاعات جامعي را در خصوص معادن استان به اين متاضي سرمايه گذاري ارائه نمايند.

در ادامه جلسه، طاهري معاون امور معادن سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بيان اينكه سازمان صنعت معدن و تجارت به عنوان يك بازوي مركز خدمات سرمايه گذاري جهت هماهنگي و سرمايه گذاري در چارچوب موجود و در جهت استخراج و بهره برداري معادن از طريق سرمايه گذاران بخش خصوصي تلاش مينمايد به تشريح ظرفيتهاي معدني استان پرداخته و شرايط سرمايه گذاري و نحوه عمل سازمان متبوع خود را در اين زمينه بيان نمود.

طاهري ضمن اشاره به مطالعات صورت گرفته بخش معدن در آذربايجان غربي و ارائه اطلس معادن استان به متقاضي سرمايه گذاري در استان، به تشريح فرصتها و پروژه هاي موجود قابل سرمايه گذاري با ارزش افزوده بالا از جمله معادن به مزايده گذاشته شده از طريق سازمان صنعت، معدن وتجارت استان پرداخته و آمادگي سازمان متبوع خود را براي تسهيل و فراهم نمودن امكان سرمايه گذاري متقاضي در استان بعد از اتخاذ تصميم لازم توسط سرمايه گذار اعلام نمود.

در پايان جلسه مقرر گرديد متقاضي شرايط و چارچوب سرمايه گذاري و زمينه هاي مورد علاقه خود را با ذكر جزئيات به مركز منعكس نمايد تا اقدامات اجرايي لازم در اين زمينه صورت پذيرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.