چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا مدعی شد:نگرانی نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران مشروع است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "چاک هیگل"، وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با شبکه خبری "بلومبرگ" مدعی شد: نگرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران مشروع است.

وی بار دیگر مدعی شد: تحریم‌ها به اقتصاد ایران آسیب جدی زده است و ایران هم اکنون در حال پاسخ دادن به این فشارها است. 

هيگل در مصاحبه اي با  جفري گلد برگ از پايگاه اينترنتي بلومبرگ شرکت کرد که بخش هايي از آن روز دوشنبه منتشر شد.

هيگل گفت تهديدات نتانياهو به اقدام نظامي به همراه فشارتحريم ها ممکن است ايراني ها را تشويق کرده باشد مذاکرات را جدي بگيرند.

هيگل افزود: اين حرف درست است که نه فقط تحريم‌هاي آمريکا بلکه تحريم‌هاي سازمان ملل و تحريم هاي چند جانبه خسارت اقتصادي زيادي به ايران وارد کرده اند. حتي بسياري از مقامات ايران نيز به اين موضوع اذعان دارند. من فکر مي کنم ايران در حال واکنش نشان دادن به فشار مستمر اسرائيل است. ايران مي داند اسرائيل ، تهران را تهديدي براي موجوديت خود مي داند. من فکر مي کنم شايد همه اين موارد ايراني ها را به جايي رساند که ما امروز در آن قرار داريم. اينکه ايراني ها به اين شکل ادامه دهند موضوعي است که بايد منتظر باشيم و ببينيم.

هيگل اين سخنان را يک هفته پس از آن بيان کرد که جان کري وزير امور خارجه ايران در سخناني که عموما تصور مي شود مخاطب آن نتانياهوست گفت آمريکا تسليم تاکتيک هاي هراس که هدف از آنها مانع شدن از مذاکرات با ايران است نخواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار