اعضای تیم ملی کاتا با وجود شانس مدال آوری در آخرین لحظات از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان ژاپن بازماندند و در اعتراض به آن استعفا دادند اما هنوز کسی از فدراسیون جودو به این موضوع رسیدگی نکرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابتهای قهرمانی جهان 2013 کاتا اواخر مهرماه به میزبانی ژاپن برگزار شد و اعضای تیم ملی کشورمان در حالی که شانس اول مدال بودند و نایب قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارند در آخرین لحظات و بعد از برپایی اردو به دلیل مشکلات مالی و موفق نشدن فدراسیون جودو برای پیدا کردن حامی مالی از حضور در مسابقات جهانی بازماندند.

این موضوع باعث شد تا هر 14 نفر تیم ملی به همراه کادر فنی کاتای ایران به صورت دسته جمعی استعفا دهند، اکنون بعد از گذشت چند هفته هنوز مسئولان فدراسیون جودو در خصوص استعفای کاتاروها واکنشی نشان ندادند و این موضوع گلایه های ملی پوشان این رشته را همراه دارد.

برخی از ملی پوشان کاتا اعلام داشتند که تا قبل از اینکه تکلیفشان مشخص نشود حاضر نیستند مصاحبه کنند اما برخی دیگر انتظارات خود را از فدراسیون جودو بیان کردند.

باجلان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون هنوز تصمیمی در خصوص ملی پوشان کاتا نگرفته است اما برخی صحبت های رئیس و نایب رئیس در خصوص کاتا بسیار ما را آزرده کرده است و به همین دلیل امیدواریم از این وضعیت بیرون بیاییم.

وی ادامه داد: پومسه تکواندو و تالوی ووشو هم به مسابقات جهانی اعزام شده اند آیا فقط کاتای جودو نمی توانست اعزام بشود؟

انتظار ما از وزارت ورزش و جوانان این است که به وضعیت تیم ملی کاتا و فدراسیون جودو هم رسیدگی کند.

فتح اله فریدی وثوق یکی دیگر از ملی پوشان کاتا گفت: از طریق یک پیامک به ما اعلام کردند که مسابقات جهانی نمی روید در این مدت حتی برای دلجویی تماسی با ما نگرفتند همه تصور می کنند تیم ملی کا تا از این که اعزام نشده ناراحت است اما درست نیست ، اعزام هیچ چیزی حتی از نظر مالی برای ما ندارد تنها هدفمان این بود که با گرفتن مدال جهانی از قهرمانی مان دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات جهانی 2013 کره قهرمان شد این درحالی است که همین تیم در مسابقات آسیایی سنگاپور که ملی پوشان ایران حضور داشتند بعد از ایران قرار گرفت به طور حتم اگر در ژاپن مبارزه کردیم مدال طلا از آن ایران بود اما این فرصت گرفته شد.

حقیقت این است که ما متاهل هستیم و دوست داریم وقتی در تمرینات و اردوها شرکت می کنیم و برای کاتا وقت می گذاریم فایده ای هم داشته باشد و بتوانیم مسابقه بدهیم .

بر اساس این گزارش ، بیشترین گلایه ملی پوشان کاتا از صحبت ها ی یکی از مسئولان فدراسیون جودو بود که در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها عنوان کرده بود: کاتای جودو از کاتای کاراته سبک تر است! این موضوع بسیاری از آنها را آزرده کرده است.

البته آرش میر اسماعیلی پیش از این اعلام کرده بود فدراسیون جودو از ابتدا نیز اعزام ملی پوشان تیم کاتا را منوط به پیدا کردن اسپانسر دانسته بود و از آن جا که موفق به جذب حامی مالی برای هزینه های اعزام نشد مجبور شد که حضور تیم ملی کاتا در مسابقات قهرمانی جهان ژاپن رامنتفی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاتا ، گلایه ، جودو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار