شهردار رودهن گفت: نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده شهری نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و مشارکت شهروندان است.

ˈحمید محرمیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به بهسازی بافت های فرسوده شهری تاکید کرد و افزود: بافت فرسوده شهری به عرصه هایی از محدوده قانونی شهرها اطلاق می شود که به دلیل فرسودگی کالبدی، برخوردار نبودن مناسب از دسترسی سواره، تاسیسات، خدمات و زیر ساختهای شهری آسیب پذیر است و ارزش مکانی، محیطی و اقتصادی بسیار کمی دارد.

وی ادامه داد: برخی از بافت های فرسوده به دلیل فقر ساکنان و مالکان آنها امکان نوسازی و به سازی خود به خودی را نداشته و در کنار آن نیز مشکلات را در مبلمان شهری ایجاد می کند.

شهردار رودهن با بیان اینکه به لحاظ کارشناسی بافت فرسوده افزون بر این شاخص ها، از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز دچار مشکل هستند، از اهتمام مجموعه شهری رودهن در راستای ترمیم و مقاوم سازی بافت فرسوده خبر داد.

محرمی گفت: بروز زمین لرزه هایی با شدت قوی و ضعیف در نواحی مختلف کشور زنگ خطر و هشداری برای تمامی مسوولان است که این واقعیت طبیعی را باید جدی بگیریم و در راستای کاهش هرگونه حوادث احتمالی گام برداریم.

این مقام مسوول افزود: بی توجهی به اصل مقاوم سازی واحدهای مسکونی از جمله موارد ساده انگاری در مقابله با زلزله است.

شهردار رودهن با بیان اینکه نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده شهری نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و مشارکت شهروندان است، گفت: شهرداری رودهن با اهتمام ویژه ای این مساله را پیگیری می کند و امید می رود بتوانیم در جهت کاهش مشکلات و معضلات بافت فرسوده شهری گام برداریم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.