با تلاش زنبور داران استان چهارمحال و بختیاری عسل این استان به عنوان یکی از بهترین نوع عسل های کشور به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود.

در طی دوران زندگی بشر عسل همواره یکی از بهترین انواع مواد غذایی بوده است که علاوه بر انرژی بخشی و دارا بودن انواع ویتامین ها نظیر تيامين ، ريبوفلاوين ، اسيدنيکوتينک ، اسيد اسکوربيک ، پيريدوکسين و ويتامين کا دارای خواص پزشکی بیشماری هم بوده است.
چنان که خداوند کریم در سوره مبارکه نحل، آیه 69 می‌فرماید: "... فیه شفاء للناس... " در آن درمان بیماری‌های مردم است... .
یکی از کارشناسان تغذیه درمورد سابقه مصرف دارویی عسل گفت: از زمان های دور مردم عادی از عسل برای بیماری های پوستی سود برده اند و این ماده که توسط زنبور عسل از شهد گل ها تهیه می شود و بهترین نوع آن از گل های صحرایی به ویژه گون تهیه می شود و در درمان بيماري هاي دستگاه تنفسي و عفونت هاي ناحيه حلق به کار مي برند.
خدیجه اسدی افزود: هم اینک این ماده غذایی در انواع کرم های آرایشی به کار می رود و در درمان بیماری های قلبی و عفونی و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز به کار می رود و می تواند جایگزینی مناسب برای شکر در مصارف روزانه باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: امسال در استان چهارمحال و بختیاری از 140 هزار کندوی زنبور عسل بیش از 650 تن عسل کوهی برداشت و روانه بازار مصرف شده است که به علت رطوبت 13 درصدی جزء بهترین عسل های تولیدی کشور است .
برزو هیبتیان با اعلام سرانه مصرف نیم کیلو گرم عسل در استان چهارمحال وبختیاری افزود: وجود بیش از 350 گونه گیاه دارویی منحصر به فرد در ارتفاعات استان چهارمحال و بختیاری و فعالیت هزار و 400 نفر در زمینه تولید عسل و هوای مطبوع این استان، زمینه را برای حضور در جمع پیشگامان بهترین عسل کشور فراهم کرده است.
وی استان های اصـفهان، تهران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از مهم ترین بــازارهای هدف فروش عسل استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.