رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید کمیته نظارت بر سازمان بیمه سلامت ایرانیان به منظور پیگیری امور محوله در این سازمان تشکیل شود.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید سازمان بیمه سلامت ایران که با حضور وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی وزیر کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت سلامت در جوامع گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ، سلامت محور همه چیز حتی عروج انسان است و هر انسانی اگر بخواهد در عرصه معنویت رشد کند باید فردی سالم باشد، اهمیت سلامت و پرداختن به موضوع آن را در جامعه ما بیشتر می کند.

وی در ادامه بیان داشت: مقوله رفاه اجتماعی و بیمه های سلامت جزو مطالبات به  حق مردم است که همیشه مورد توجه همه سیاست گذاران بوده برای دست یابی به اثر بخشی بیمه ها سازمان بیمه سلامت ایران با هدف توسعۀ کمی و کیفی در حوزۀ سلامت و دست یابی به پوشش فراگیر و کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه تشکیل شد که اصلاح ساختار صندوق ها ، متناسب نبودن تعرفه ها و همگانی کردن بیمه از جمله وظایف آن بود.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی به اشاره به چالش های سازمان بیمه سلامت بالا بودن درصد پرداخت هزینه ها از جانب مردم ، عدم مسئولیت در بسته خدمتی بیمۀ پایه، ارائه نشدن همزمان بیمه مکمل و پایه ، عدم تمایل برخی پزشکان و سازمانها  و شرکتها برای انعقاد قرار داد با شرکتها ی بیمه ، پایین بودن کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی از  جمله چالش های سازمان بیمه سلامت است.
وی در خصوص خللهای موجود در این سازمان بیان داشت: زیان انباشته ، عدم همکاری سازمان ها با بیمه سلامت، فراهم نبودن زیر ساختهای فناوری اطلاعات  از جمله خللهای است که وجود دارد.


وی در پایان اذعان داشت: باید کمیته نظارت بر سازمان بیمه سلامت تشکیل شود تا به عنوان بازوی کمکی وزیر در خدمات رسانی به مردم فعالیت کند.

انتهای‌پیام

 

برچسب ها: معنویت ، اشاره ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار