معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خوزستان گفت: اراضی این استان برای کشت پاییزه آماده می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد قاسمی‌نژاد اظهار کرد: عملیات آماده‌سازی زمین‌های کشاورزی استان خوزستان برای کشت پاییزه آغاز و در حال انجام است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 758هزار هکتار از اراضی استان خوزستان زیر کشت گندم برود که از این میزان سطح، 488 هزار هکتار گندم آبی و 270 هزار هکتار گندم دیم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: امسال سطح اراضی زیرکشت گندم در استان در مقایسه با سال گذشته زراعی هشت هزار هکتار افزایش می‌یابد.

قاسمی‌نژاد تصریح‌ کرد: متوسط عملکرد گندم استان در سال زراعی 92 حدود، 3 هزار و 82 کیلوگرم در هر هکتار خواهد بود.

وی اضافه‌ کرد: در سال گذشته یک میلیون و 600 هزار تن گندم از اراضی خوزستان برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه استان از نظر سطح زیرکشت و میزان تولید گندم در کشور حائز رتبه نخست است خاطرنشان‌کرد: توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی و احیای اراضی موجب افزایش سطح می‌شود.

قاسمی‌نژاد افزود: شوش، اهواز، دشت آزادگان، دزفول، شوشتر، هویزه، رامهرمز و بهبهان به ترتیب بیشترین سطح کشت گندم را در استان دارا هستند.

وی به بیان تمهیدات انجام شده توسط سازمان جهادکشاورزی استان برای کشت گندم پاییزه اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از کارشناسان ناظر، اجرای پروژه‌های به‌زراعی و تأمین نهاده‌های کشاورزی مانند بذر اصلاح شده و کود شیمیایی از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است./س
برچسب ها: اراضی ، کشت ، پاییزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.