بروجردی در دیدار با مئولن اشیمبایف رئیس کمیته امور بین المللی، دفاعی و امنیت مجلس قزاقستان گفت: مجلس آمادگی کامل برای توسعه روابط دو جانبه ارتقاء سطح مناسبات و استمرار رایزنی‌ها و همکاری‌های متقابل با نمایندگان مجلس قزاقستان را دارد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به مشترکات و ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای توسعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین، گفت: روند رو به رشد مناسبات و همکاری‌های دو کشور ایران و قزاقستان و تداوم رایزنی‌های دوستانه در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای تأثیر قابل توجهی بر تحولات پرشتاب منطقه‌ای و جهانی دارد.
 
بروجردی در همین راستا افزود: مجلس آمادگی کامل برای توسعه روابط دو جانبه ارتقاء سطح مناسبات و استمرار رایزنی‌ها و همکاری‌های متقابل با نمایندگان مجلس قزاقستان را دارد.
 
بروجردی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات سوریه، گفت: محاسبات اشتباه برخی کشورهای منطقه، دخالت کشورهای بیگانه و اصرار بر حل نظامی بحران سوریه موجب بروز فجایع وخیم انسانی و تروریستی در سوریه شده است.
 
وی در ادامه از ارسال سلاح، آموزش نظامی تروریست‌ها و ورود و اعزام نیروهای تندرو به کشور سوریه به‌عنوان تبعات ناگوار دخالت بیگانگان در سوریه نام برد و اظهار کرد: گسترش تروریزم و تهدیدات امنیتی برای کشورهای منطقه و جهان از عوارض حاد دخالت در سوریه توسط قدرت‌های غربی و همپیمانان منطقه ایشان است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان، گفت: به رسمیت شناختن حق ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مبنای واقعی مذاکره نمایندگان جمهوری اسلامی ایران شده است که این قابلیت‌ها می‌توانند ظرفیت‌های بالایی برای توسعه همکاری‌های ایران و قزاقستان در همه عرصه‌های مورد علاقه ایجاد نمایند.

"اشیمبایف" رئیس کمیته امور بین‌المللی، دفاعی و امنیت مجلس قزاقستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روابط نزدیک تهران و آلماتی، گفت: قزاقستان از تقویت این روابط در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی حمایت می‌کند.
 
وی افزود: پارلمان و دولت قزاقستان از همکاری‌های مؤثر میان دو پارلمان و رایزنی‌های مستمر میان مقامات دو کشور در مجامع مختلف پارلمانی منطقه‌ای و نهادهای بین‌المللی استقبال می‌نماید.
 
اشیمبایف در ادامه با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان، گفت:  قزاقستان از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و حل پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از طریق مذاکره حمایت کرده و آمادگی همکاری جهت میزبانی مجدد مذاکرات ایران با گروه 1+5 را دارد.
 
رئیس کمیته امور بین المللی، دفاعی و امنیت مجلس قزاقستان در پایان با اشاره به بحران سوریه ابراز عقیده کرد که این بحران راه حل نظامی ندارد و تنها با شیوه‌های دیپلماتیک و سیاسی از جمله ادامه مذاکرات می‌توان به خونریزی‌ها در سوریه پایان داد.
 
پایان پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار