عضو مجمع نمایندگان استان فارس به تشریح جزئیات جلسه امروز مجمع نمایندگان استان فارس با رئیس‌جمهور پرداخت.

الیاس طاهری نماینده مردم اقلید استان فارس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به تشریح جلسه امروز مجمع نمایندگان استان فارس با رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: با توجه به وسعت، جمعیت و قابلیت‌های بالای استان فارس، این استان یکی از مجامع پرتعداد در مجلس است.

وی در ادامه به داشته‌ها و قابلیت‌های این استان اشاره کرد و اظهار داشت: 7.4 درصد وسعت کشور برابر با اندازه 8 استان، وسعت استان فارس است که از نظر جمعیت نیز این استان از استان‌های بزرگ کشور است.

نماینده مردم اقلید ادامه داد: در بخش کشاورزی، 12 درصد تولیدات کشور مربوط به این استان است و در زمینه گردشگری نیز 33 درصد آثار تاریخی، ابنیه و تفرجگاه‌های گردشگری کشور در این استان وجود دارد، ضمن آنکه 30 درصد استخراج گاز مربوط به این استان است و در بخش صنعت نیز بیش از 4000 واحد صنعتی کشور در این استان قرار دارد.

طاهری تصریح کرد: پس از آن که قابلیت‌های استان به محضر دکتر روحانی رسید، مسائل و مشکلات استان  در بخش‌های راه و راه‌آهن، آب شرب و کشاورزی، صنعت و اشتغال نیز از سوی نمایندگان مطرح شد.

وی در ادامه افزود: علی رغم جایگاه ویژه استان فارس در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، عمران و انرژی، این استان جایگاه سوم بیکاری در کشور را دارد که درخواست ما از رئیس‌جمهور این بود که با توجه به جایگاه استان، توجه خاص و بیشتری به استان داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در پایان خاطر نشان ساخت: پس از اظهارات نمایندگان، رئیس‌جمهور نیز قول مساعدت دادند که مطابق جایگاه استان، مشکلات را در زمینه‌های مختلف برطرف کنند تا توسعه استان در زمینه‌های مختلف رشد و سرعت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار