متاسفانه طی سال های گذشته بنا به دلایل مختلف تعداد شاغلان رشته های صنایع دستی این استان مانند مسگری و چاقو سازی به شدت کاهش یافته است.

 به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در کارگروه امور اقتصادی و زیربنایی  با بیان این مطلب گفت : در سالهای  گذشته هشت هزار نفر شاغل در حوزه مسگری این استان فعالیت می کردند که این تعداد اکنون به 120 نفر  کاهش یافته است.

رحمتی با اشاره به اینکه 100 کارگاه فعال چاقو سازی در این استان وجود دارد افزود : در مقایسه با سال های گذشته این روند به دلیل بروز مشکلات و مسائل مختلف کاهش نشان می دهد.

وی  ادامه داد :شمار کارگاههای فعال حوزه صنایع دستی این استان یکهزار و 100 واحد است که از این تعداد 50 کارگاه آن را ملیه کاری تشکیل می دهد.

 مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ،به تعداد مصوبات مربوط به صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز  اشاره و تصریح کرد : از بین 13 مصوبه موجود بیش از 20 تا 40 درصد آن محقق شده است.

رحمتی تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه صنایع‌دستی برای یک‌هزار و 650 نفر اشتغال ایجاد شده است،

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان  در ادامه یاداور شد: ایجاد غرفه صنایع دستی در موزه رختشویخانه و ساختمان دارایی از جمله برنامه های اساسی این اداره کل است که تاکنون 64 درصد پیشرفت داشته است.

 رحمتی  تصریح کرد :برای تکمیل و مرمت زیر ساخت های سرای ملک 12 میلیارد ریال هزینه شده است اما مشکلاتی در تعهد صاحبان این پروژه وجود دارد.

 وی به احداث بازارچه صنایع‌دستی در خیابان خرمشهر زنجان اشاره  و تاکید کرد :این بازارچه به عنوان مرکز خوداشتغالی محسوب می‌شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر اینکه این منطقه جزو یک منطقه خوب برای اشتغال‌زایی محسوب می‌شود،  خاطر نشان کرد :با راه‌اندازی این بازارچه تمرکز به حاشیه شهر کشیده می‌شود.

 


برچسب ها: فعالیت ، چاقو سازی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.