با توجه به اينكه كودكان در مرحله تفكر عيني قرار ندارند و نمي توانند انتزاعي فكر كنند به همين دليل كارتون و انيميشن را بسيار مي پسندند.

ابراهيمي مقدم، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: بدليل اينكه در اين نمايش ها از تفكر انضمامي استفاده مي شود و حتي اتفاقات غير ممكن واقعي نمايان مي شود، ولي كارتون هايي كه در گذشته پخش مي شد ويژگي هاي خاص خود را دارند.
از ويژگي هاي بارز و مثبت آن مي توان به اخلاق مداران بودن، توجه به سبك خانواده، رعايت احترام بين افراد و بيان مسائل علمي به زبان ساده را مطرح كرد.
از ويژگي هايي منفي آن كيفيت پايين تصاوير و محدود بودن تعداد هنرپيشه ها يا نظرات اصلي را مي توان نام برد.
ابراهيمي مقدم، در خصوص پخش كارتون هاي جديد تصريح كرد: در كارتون هايي كه امروزه پخش مي شود با بهره برداري از تكنولوژي هاي روز تصاوير واقعي تر به نظر مي رسند و حتي گاهي اوقات احساس عمق و ارتفاع را در افراد به وجود مي آورند.
وي ادامه داد: سوژه ها متنوع تر و رنگ آميزي متنوع ترند و احساس واقع گرايانه بودن در انسان بوجود مي آورند.
ابراهيمي مقدم، در خصوص نقش خانواده خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه كارتون هايي كه هم اكنون پخش مي شود، خانواده هايي كه از لحاظ ارتباط با عوامل اثرگذار روي فرزندانشان حساسيت ويژه اي دارند و با بررسي نوع كارتون هايي كه كودكانشان استفاده مي كنند براي او محدوديت هاي خاصي را اعمال مي كنند در پاره اي از موارد حتي قبل از اينكه كودك كارتون را ببيند او را مورد بازبيني قرار مي دهد و بعد به آنان اجازه تماشا را مي دهند./
انتهای پیام/
برچسب ها: نمایش ، تفکر ، کارتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار