نماینده رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروزه شاهد هستیم که تمام آرمان‌های امام خمینی(ره) صحیح بوده و به همین دلیل است که هر ساله ایام‌‌الله 13 آبان در اینجا جمع می‌شویم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سعید جلیلی به عنوان سخنران یوم‌الله 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی با سلام بر امام حسين(ع) و اصحاب و اولاد گراميش گفت: امروز سالروز رويداد عظيمي را برگزار مي‌کنيم که امام راحل(ع) از آن به عنوان انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی ياد کردند.

وی ادامه داد: ما ملت ایران باید بدانیم منطق امام خمینی (ره) چه بوده و چرا این رویداد را بزرگتر از انقلاب اول دانسته‌اند.

جلیلی در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت: ما در انقلاب اول خود بر نظام استبدادي که مانع استقلال و آزادي ما بود پيروز شديم.

وی افزود: امام خمینی (ره) آرمان‌های متعالی داشت و استقلال و آزادی را در تمام ابعاد آن گنجانده بود و اندیشه امام راحل پویا و روشن بود که امروزه نیز شاهد آن هستیم.

جلیلی بیان کرد: دشمنان کشورمان به هیچ عنوان نمی‌توانند این اندیشه را نقد و به مقابله با آن بپردازند.

نماينده رهبري در مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان داشت: غربي‌ها مي‌خواهند با شعار واقع‌بینی آرمان‌های امام را از بین ببرند، اما چون نمی‌توانند در این عرصه موفق شوند، منطق انقلابی ما را زیر سوال مي‌برند.

جلیلی افزود: امام راحل(ره) بزرگترین ویژگی‌اش درک صحیحی از واقعیت بود که تلاش داشت آن را به جهانیان نشان دهد و اجازه نداد که این واقعیت‌ها حتی ذره‌ای تحریف شود. هنر امام واقع‌بینی دقیق و صحیح از جامعه بود همانطور که در قرآن نیز آمده است اگر تقوای الهی باشد آنگاه می‌توان واقعیت‌ها را شفاف دید.

جليلي با بيان اينکه امام فرمودند مي‌خواهم چیزهایی را که به چشم دیده‌ام را به تمام مستضعفین دنیا عرضه کنم، اظهارداشت: امام منکر واقعیت‌ها نبود اتفاقاً هنر امام واقع‌بینی صحیح و دقیق بود، واقع‌بینی که مبتنی بر یک اندیشه صحیح است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن، گفت: اگر تقوای الهی حاکم باشد، آنگاه شما می‌توانید واقعیت‌ها را به خوبی مشاهده کنید؛ هنر امام این بود، اتفاقاً امام دقیقا واقعیت‌ها را مطرح کردند و نظام تصمیم‌گیری در دنیا، در سیاست خارجی و در مناسبات قدرت در عرصه بین‌المللی را به مردم دنیا نشان داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه نقطه قوت امام درک صحیح از واقعیت‌های جهان و منطقه بود، ادامه داد: امام می‌گفت مستکبرین جهان دنیا را با یک نوع بیماری روحی نگاه کرده و همین دید است که آنها مستضعفین جهان را که اقیانوسی در مقابل جمعیت مستکبرین هستند با چشم تحقیر ببینند.

وی درک صحیح امام از واقعیت‌ها را منجر به پدید آمدن واقعه‌ای نظیر 13 آبان خواند و افزود: 34 سال پیش ملت ایران گفت که سفارت آمریکا محل جاسوسی و توطئه است.

جلیلی تصریح کرد: امروز پس از 34 سال واقعیتی را که امام متوجه آن شدند دوستان آمریکا به آن اعتراف می‌کنند و حتی به آن معترض نیز هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی واقع‌بینی‌های امام راحل و تشخیص‌های دقیق ایشان اظهار داشت: اولین و شاید یکی از مهمترین واقعیت‌هایی که امام آن را تشخیص داد این بود که تنها با قطع دست استبداد داخلی نمی‌توان به آزادی و استقلال رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امام تشخیص داد که اگر می‌خواهیم به استقلال واقعی برسیم باید ریشه‌های مستکبرین را پیدا و آنها را قطع کنیم به همین دلیل بود که 13 آبان انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیده شد.

وی ادامه داد:‌ امام به خوبی بیان کرد که چرا نهضت مشروطه نتوانست به پیروزی کامل برسد زیرا تنها هدف آن از بین بردن استبداد داخلی بود و چشم به ریشه‌کن کردن استبداد خارجی نداشت و ما حتی شاهد تحصن در سفارتخانه انگلیس در ایام انقلاب مشروطه هستیم.

جلیلی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که انقلاب اسلامی مسیر خود را پیدا کرده و آن را درست طی می‌کند، گفت: این حرکت نشان داد که ملت ایران به دیکتاتور توجه نمی‌کند و نوک حمله خود را متوجه مانع اصلی استقلال کشور کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدگاه امام مبنی بر اینکه ملت ایران تحت فشار آمریکا استقلال خود را از دست داده است، تصریح کرد: امام می‌دانست که استقلال کشورها بدون قطع دست استکبار ممکن نیست.

وی ادامه داد: هر حرکتی در جهت خواست ملت‌ها صورت گیرد اگر متوجه دست استکبار نباشد مطمئنا بدون فرجام خواهد بود و در موضوع ملی شدن صنعت نفت شاهد بودیم استکبار ملی شدن این صنعت را تحمل نکردند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مختلف افزود: در این مسئله شاهد بودیم ملت‌هایی که تنها به قطع دست دیکتاتور داخلی توجه کردند کاری از پیش نبردند و دیدند که قدرت‌ها برای آنها کاری نکردند بلکه دیکتاتوری را از دریچه دیگر برای این ملت‌ها به ارمغان آوردند.

جلیلی با بیان اینکه 13 آبان نماد عدم انحراف انقلاب اسلامی است، گفت: امام با واقع‌بینی دقیق این واقعیت را بیان کرد که استکبار با منافع ملت‌ها دشمنی دارد.

وی با یادآوری دشمنی‌های آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون افزود: آمریکا پس از انقلاب و تسخیر سفارت خود دشمنی‌اش با ایران را متوقف نکرد و اقداماتی را نظیر بلوکه کردن دارایی‌ها،‌ حمایت از اروپای برانداز و پشتیبانی از صدام برای براندازی از انقلاب آغاز کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آمریکا حتی در زمینه عبور از خط لوله گاز از خاک ایران کارشکنی کرد و تلاش نمود این خط لوله از خاک ایران عبور نکند.

جلیلی تصریح کرد: در همین سه دهه دشمنی آمریکا با سه هدف راهبردی را دنبال می‌کند چرا که آنان خواهان این هستند که نظام جمهوری اسلامی شکل نگیرد و رفتار هویت‌بخش ایران تغییر و می‌خواهند ظرفیت ایران را تهی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا ایران را تهدید به حمله هسته‌ای می‌کند و این همان منطق فرعونی است و آنان نگرانی این هستند که با ظهور انقلاب اسلامی مدلی که آنان از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای ملت‌های دنیا پیچیده‌اند عملی نشود.

وی با تأکید بر اینکه امام درک عمیقی از دشمنان داشت، گفت:‌ به همین دلیل بود که امام رویارویی با دشمنان را جنگ حق و باطل، فقر و غنا و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین و نزاع بین اندیشه‌ها است.

«امام به آمریکایی‌ها می‌فرمود که مشکل شماست که بی‌منطق هستید و برای همین بود که امام می‌گفت آنان به غیر از برداشتن ما از مسیر خود راضی نمی‌شوند»

عضو شورایعالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: دشمنان ما مشروطه و ملی‌شدن صنعت نفت را تحمل نکردند و امروز نیز پیشرفت بزرگ ما در حوزه‌های دینی، علمی و فناوری را تحمل نمی‌کنند و هر آنچه را که دارند در برابر پیشرفت ما بسیج می‌کنند.

جلیلی به فرمایش شهید بهشتی در مورد آمریکا اشاره و تصریح کرد: شهید بهشتی خطاب به آمریکا می‌گفت در این عصبانیت بمیرید بنابراین شعار مرگ بر آمریکا شعار متفکرترین و صادق‌ترین مردم ما است و آنان می‌گفتند اگر ما می‌گوییم مرگ بر آمریکا مرگ بر خودبزرگ‌بینی و تحقیر ملت‌هاست؛ مرگ بر اتاق‌ فکرهایی است که در یک لحظه نابودی هزاران مسلمان را رقم می‌زند.

وی تأکید کرد: مرگ بر آمریکا مرگ علیه ملت آمریکا نیست بلکه مرگ علیه دولتی است که ظالمانه با ملت‌ها حتی با خود آمریکایی‌ها رفتار می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهید همت‌ها، باکری‌ها و بهشتی‌ها فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دادند و مرگ بر آمریکا را تبدیل به یک سمبل همبستگی و آزادی‌خواهی کردند.

جلیلی با طرح این پرسش که واقعیت سومی که امام برای مردم و جهانیان مطرح کرد چه بود، گفت: امام به خوبی بیان کرد که امروز آنچه که آمریکایی‌ها بیان می‌کنند فقط زور نیست بلکه فریب رسانه‌ای دیگری نیز هست و آنان به دنبال تحقیر ملت‌ها هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار